آرشیو سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۹۴۷۱
بین الملل
۹

خبر

عقب نشینی سفیر فرانسه در آمریکا از مواضع برجامی در پی هشدارهای ایران

سفیر فرانسه در آمریکا در پی هشدارهای وزارت امور خارجه ایران از موضع خود عقب نشینی و توئیت هایش درباره برجام را حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «جرارد آرود»، سفیر فرانسه در آمریکا در پی دیپلماسی پنهان و آشکار وزارت امور خارجه توئیت های خود درباره برجام را حذف کرد.سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به توئیت سفیر فرانسه در آمریکا، در پیامی توئیتری و هشدارآمیز نوشته بود: «اگر توئیت های جرارد آرود بیانگر موضع فرانسه باشد، ما با نقض عمده ماهیت و هدف برجام و قطعنامه 2231 مواجه هستیم. پاریس باید سریعا دراین رابطه شفاف سازی کند یا ما مطابق با آن اقدام خواهیم کرد».

همچنین، امروز فیلیپ تیبو سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران توسط آقای سید حسین سادات میدانی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امور خارجه احضار شد، این در حالی بود که آقای تیبو به تازگی رونوشت استوارنامه خود را به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تقدیم کرد.

سفیر فرانسه در آمریکا شامگاه شنبه مدعی شده بود که بعد از انقضای برخی از مفاد توافق هسته ای برجام، ایران مجاز به غنی سازی اورانیوم نخواهد بود.

تلفات درگیری ها در لیبی به 147 نفر افزایش یافت

سازمان بهداشت جهانی از افزایش تلفات درگیری ها در لیبی به 147 کشته خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سازمان بهداشت جهانی در توئیتر به تلفات درگیری های اخیر در لیبی اشاره کرد.این سازمان اعلام کرد که درگیری ها تاکنون 147 کشته برجای گذاشته است.

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، همچنین 614 نفر نیز در جریان درگیری های لیبی زخمی شده اند.مدتی است که اوضاع امنیتی در لیبی رو به وخامت نهاده است. بحران از زمانی آغاز شد که «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی به منظور تصرف شهر «طرابلس»، آن را هدف حمله نظامی قرار داد.

به دنبال این اقدام غیرمنتظره خلیفه حفتر، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی نیز به منظور حمایت و حراست از پایتخت کشور خود وارد عمل شده و درگیری ها در لیبی وارد فاز تازه ای شد. با وجود وخامت اوضاع امنیتی در لیبی اما خلیفه حفتر همچنان بر تداوم عملیات نظامی در طرابلس و عدم توقف آن تاکید دارد.