آرشیو دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۳۷
سیاست
۴
خبر کوتاه

تشکیل کمیته ملی برای امور حقوقی و خسارت های ناشی از تحریم

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهوری از تشکیل کمیته ملی برای پیگیری امور حقوقی و خسارت های ناشی از تحریم در دولت خبر داد. جنیدی در مورد ماموریت رییس جمهوری به معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای تدوین لایحه شکواییه ای علیه مجریان امریکایی اعمال فشار بر ملت ایران، گفت: «حتما دعاوی لازم و لوایحی را که هم جنبه حقوقی و هم ارزیابی خسارت و مستند سازی دارد پیش می بریم و همچنان که قبلا هم گفته بودم کمیته ملی برای امور حقوقی تحریم و مساله خسارات ناشی از تحریم قبلا تشکیل شده است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، او ادامه داد: «این کمیته جلسات متعددی داشته و همچنین مستندسازی هم در این زمینه صورت گرفته است، بنابراین با این دستور رییس جمهوری لازم بود تا مستندات از نظر میزان خسارت جمع آوری شود که اکنون این کار را انجام می دهیم.» به گفته معاون حقوقی رییس جمهور، در سال 98 با توجه به اقدامات انجام شده این کار محقق خواهد شد.

جنیدی به این سوال که با توجه به اینکه سال 98 سال انتخابات مجلس است، برخی ها معتقدند با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم حضور مردم در پای صندوق های رای کاهش می یابد وظیفه دولت برای حل مشکلات مردم چیست؟ گفت: «این طور نیست زیرا مردم به سرنوشت خودشان حساس هستند و به عقیده من وقتی شرایط سخت تر باشد مردم حساس می شوند تا کسانی را در مصدر قدرت بنشانند که قادر باشند این شرایط را اداره کنند. بنابراین باید به حساسیت مردم نسبت به سرنوشت شان التفات داشته باشیم، البته دولت هم برای حل مشکلات معیشتی مردم باید تمام تلاش خود را بکند.»