آرشیو چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۱
ورزش
۴

پرسپولیس برای قهرمانی باید از زاینده رود بگذرد

بازی تاج و توپ

رضا پورعالی

پرسپولیس، تیمی که آخرین بازی هفته بیست و پنجم را برده بود، حالا آماده می شود برای انجام نخستین بازی هفته بیست و ششم. در فاصله کمتر از 4 روز، یک بازی سرنوشت ساز دیگر در انتظار برانکو و تیمش قرار دارد؛ بازی با ذوب آهن و در فولادشهر اصفهان.

روی کاغذ، پرسپولیس فقط 11 امتیاز با کسب سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر فاصله دارد. البته این در شرایطی است که تراکتورسازی، هر 5 بازی باقیمانده اش را ببرد. اگر تراکتورسازی فقط 2 امتیاز از دست بدهد، به همان اندازه هم فاصله پرسپولیس تا رسیدن به جام قهرمانی کوتاه تر می شود. این موضوع اهمیت 3 امتیاز بازی امروز را برای قرمزهای پایتخت، دوچندان می کند. پرسپولیس اگر ذوب آهن را ببرد، بیش از هر زمان دیگر، به اولین هتریک تاریخ این باشگاه در لیگ نزدیک می شود.

برای پرسپولیسی ها، بازی با ذوب آهن منصوریان، تداعی کننده بازی با نفت در لیگ پانزدهم است؛ همان شبی که نفت تهران با منصوریان، پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی برد تا در نهایت استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شود. بعد از سه فصل، تیم برانکو همچنان مدعی اصلی قهرمانی است و منصوریان، این فرصت را دارد تا بار دیگر ترمز پرسپولیس را بکشد. توقف پرسپولیس، همان نتیجه ای است که تراکتور، استقلال و سپاهان را خوشحال می کند. آیا تاریخ برای منصوریان و برانکو تکرار خواهد شد؟

برانکو بدون شک موفق ترین مربی باشگاهی فوتبال ایران در این چهار سال اخیر است، اما همین مربی موفق، هرگز ذوب آهن را در فولادشهر شکست نداده است. حالا برانکو، برای شکستن این طلسم، باید آماده ترین ذوب آهن این چند سال اخیر را شکست بدهد. به جایگاه ذوب آهن در جدول نباید نگاه کرد. تیم منصوریان، در 8 بازی آخرش در لیگ و آسیا، 6 برد و 2 تساوی به دست آورده است؛ عملکردی بهتر، در مقایسه با 8 بازی آخر پرسپولیس با 5 برد، 2 تساوی و یک شکست.