آرشیو دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۳۷
صفحه آخر
۱۶
نشست روز

بزرگان علوم انسانی در مدرسه بهاره دبا

دبا یا مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی (پژوهشکده ابوریحان بیرونی) دوره آموزشی فصل بهار خود را برگزار می کند. در این دوره شماری از برجسته ترین اساتید علوم انسانی ایران تدریس خواهند کرد. دکتر ژاله آموزگار، درس گفتارهایی درباره «آیین های پیش از اسلام؛ آیین مانی، مزدک، میتراییسم» را ارایه می کند. دکتر محمد مجتهدشبستری درباره «دینداری و تفکر انتقادی» بحث می کند. دکتر عبدالمجید ارفعی دوره دوم آموزش مقدمات زبان اکدی را ارایه می کند.

عبدالحسین آذرنگ کارگاه بررسی و نقد مقاله های دانشنامه ای را ارایه می کند. دکتر عنایت الله فاتحی نژاد، کارگاه «ترجمه فارسی به عربی» را برگزار می کند، دکتر ساسان فاطمی به بحث «نوع شناسی موسیقی، معیارهای موسیقایی- اجتماعی، طبقه بندی موسیقی ها به کلاسیک مردمی (عامیانه) و مردم پسند» می پردازد. دکتر محمود جعفری دهقی آموزش زبان پهلوی را به عهده می گیرد...

دکتر اسماعیل شمس، کارگاه «ترجمه و شرح متون فرهنگی و تاریخی کردی به زبان فارسی» را برگزار می کند. دکتر محمد جعفری قنواتی به بحث «ادبیات عامه: مبانی و ویژگی ها» می پردازد. دکتر امیرحسین ساکت دوره دوم آموزش زبان لاتین و امیر جابری دوره دوم آموزش زبان عربی، الهدایه (از مبحث توابع تا پایان مبحث اسم) را برگزار می کند. دکتر عنایت الله فاتحی نژاد هم برگزاری کارگاه «ترجمه عربی به فارسی» را به عهده می گیرد. علاقه مندان به شرکت در این کارگاه ها می توانند تا تاریخ 20 فروردین با این موسسه تماس بگیرند.