آرشیو چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۱
حوادث
۱۹

سرقت میلیاردی رمالان قلابی با فیشینگ

اعضای یک باند که به بهانه رمالی اینترنتی، یک میلیارد تومان از حساب کاربران ساده لوح سرقت کرده بودند، در دام پلیس فتا گرفتار شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده همزمان با طرح شکایت های مشابه در دادسرا و پلیس فتای کرج در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران با تحقیق از شکات متوجه شدند افرادی با راه اندازی یک وب سایت مدعی رمالی و سرکتاب با مبلغ کم شده اند. تمام قربانیان با مراجعه به این سایت، اقدام به واریز پول کرده بودند، اما پولی از حسابشان کم نشده بود ویک روز بعد موجودی حسابشان خالی شده بود.مالباختگان با مراجعه به بانک متوجه شدند، به صورت اینترنتی از حسابشان برداشت شده است. کارشناسان با بررسی سایت رمالی دریافتند درگاه بانکی آن جعلی است و مالباختگان در دام مجرمان سایبری گرفتار شده اند.

با شناسایی متهمان، هفت نفر با دستور قضایی بازداشت شدند و در بازجویی از آنها مشخص شد، با تبلیغات گسترده در کانال های تلگرامی و اینستاگرام، افراد را فریب می دادند و به سمت این سایت می کشاندند و در دام خود گرفتار می کردند.

تاکنون صد نفر از اعضای این باند شکایت کرده اند و ارزش سرقت های آنها ده میلیارد تومان است.

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج در این باره به جام جم گفت: اعضای این باند برای این که افراد به فالگیری ترغیب کنند، مبالغ کمی مانند دو و پنج هزار تومان تعیین کرده بودند. آنها سپس طعمه هایشان را به سایت جعلی هدایت کرده و به این شیوه اطلاعات حساب بانکی آنها را به دست می آوردند.

وی ادامه داد: متهمان در شهرهای مختلف دستگیر شدند و پرونده شان در دادسرای کرج در حال رسیدگی است. اگر افرادی به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده برای پیگیری شکایت می توانند به دادسرای کرج مراجعه کنند.

دادستان کرج در پایان هشدار داد: کاربران باید توجه داشته باشند از تراکنش های بانکی در سایت های ناشناس خودداری و برای خرید های اینترنتی از سایت ها و درگاه های قابل اعتماد استفاده کنند. اگر از سایتی تراکنش انجام داده و به آن مشکوک شدند، بلافاصله رمز دوم خود را تغییر دهند.