آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۹۴۷۳
صفحه آخر
۱۲

ره نمای طریق

وقتی که گفته می شود: «باید همه کارها برای رضای خدا باشد»، یعنی من فقط باید از خط قرمز حرام رد نشوم یا اینکه حدود دیگری را نیز باید رعایت کنم؟ مثلا من می خواهم در کنکور رشته ای را انتخاب کنم که نیاز به رتبه دو رقمی برای ورود به آن رشته ندارم. با این وجود اگر بنده برای رتبه دو رقمی کنکور تلاش کنم، آیا رضای خدا لحاظ شده است؟

مرحله اول رضای خدا، همان حفظ حلال و حرام است. انسان پس از اینکه توانست بر حرام غلبه کند و به طور کلی گناه را از زندگی خود بیرون کرد، باید بکوشد هر کاری را که انجام می دهد فقط برای رضای خداوند متعال باشد که البته راه طولانی و مشکلی است! آدمی با موفقیت در این مرحله، به موفقیت نهایی دست یافته است.

در این مورد خاص هم که پرسیدند، اگر شما تلاش کنید و رتبه دو رقمی به دست آورید، می تواند رضای خدای متعال در آن باشد؛ البته با این فکر و نیت که به عنوان یک آدم متدین، متعهد و پایبند به خدا، پیغمبر، نماز و روزه و در عین حال شاگرد اول کنکور باشید تا احترام و آبرویی که در دانشگاه پیدا می کنید در راه خدا و پیغمبر صرف شود و برای دین و درستی و راستی خودتان هم پشتوانه باشد؛ پس در اینجا هم می توان به فکر رضای خداوند متعال بود.