آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۴
حوادث
۱۰

برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی های البرز ایرانیان و ولی عصر

قاضی صلواتی: درباره بدهی 1200 میلیاردی متهمان به بیت المال کوتاه نمی آییم

چهارمین جلسه رسیدگی علنی به اتهامات متهمین پرونده موسسات تعاونی البرز ایرانیان، ولیعصر، فردوسی و آرمان در شعبه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در این جلسه نماینده دادستان به ارائه توضیحاتی درباره دفاعیات جلسه قبل «آزاد» متهم ردیف اول پرونده پرداخت.

همچنین متهم قریانی و آزاد در این جلسه پاسخگوی اتهامات بودند.

در انتهای جلسه قاضی صلواتی خطاب به متهم آزاد گفت: بر اساس اعلام مسئولین امنیت کشور در سال 95 بیست تجمع و در سال 96 هفتاد و دو تجمع برای موسسات شما بوده است و متاسفانه تجمع کرج منتهی به این شد که سپرده گذاران با درب بسته مواجهه شدند و به منزل حامد کرمی (از کارکنان موسسه) رفتند و وی را به قتل رساندند. در آخرین تجمعات شعار های هنجارشکنانه علیه نظام داده شد و عملکرد غلط، اشتباه و بدون مجوز شما باعث این مسئله شده است.

صلواتی افزود: اگر الان 91 هزار شاکی و سپرده گذار در جلسه دادگاه نیستند به این دلیل است که پول مردم از محل بیت المال پرداخت شد که خود این عمل موجب افزایش تورم در جامعه شده است. شما نظام را با مشکل مواجه کردید.

وی با تاکید بر اینکه نبود شاکی در دادگاه به منزله رضایت از شخص شما نیست تصریح کرد: عملکرد شما موجب اخلال عمده در نظام اقتصادی در پرونده ذکر شده است، اما مدام در حاشیه صحبت می کنید و طلبار هستید باید جوابگوی خانواده حامد کرمی باشید.

قاضی صلواتی تصریح کرد: کل اموال شما دویست میلیارد تومان ارزش ندارد و جنابعالی و همکارانتان هزار و 200 میلیارد تومان بدهی به بیت المال دارید مطمئن باشید دادگاه در زمینه بیت المال سرسوزنی کوتاه نخواهند آمد، تعدادی از سپرده گذاران به دلیل مابه التفاوت سود شاکی هستند.

قاضی صلواتی ختم جلسه امروز را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.