آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۴
حوادث
۱۰

آزادی زندانیان با جعل اسناد

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر گفت: جاعل حرفه ای با جعل اسناد علاوه بر اخذ وام از بانک ها سه زندانی سابقه دار را از زندان آزاد کرد.

قائم شهر- خبرنگارکیهان: سرهنگ محمدولی مرادی، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با جعل اسناد برای اشخاص اقدام به سوءاستفاده مالی و قضایی در استان مازندران می کند موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر قرار گرفت.

وی افزود: این شخص به هویت میثم فیروزمندی بندپی 35 ساله که دارای شش فقره سابقه کیفری است اقدام به جعل اسناد دولتی، مهر و مدارک هویتی اشخاص می کرد.

وی اظهار داشت: با تحقیقات میدانی، پلیس آگاهی محل اختفای متهم در قائم شهر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم در محل اقامت خود دستگیر و از او دستگاه های مختلف اسکنر، مهر و مدارک هویتی اشخاص و ابزار کار جعل اسناد کشف و ضبط شد.

وی گفت: در بازجویی های بعمل آمده متهم اقرار کرد سه متهم زندانی سابقه دار از شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قائم شهر و شعبه 101 کیفری قائم شهر و دادگستری ساری را با جعل و ارائه مدارک مورد نیاز آزاد کرده و با جعل اسناد و مدارک ضمانت اخذ وام به نام اشخاص از بانک های مختلف وام دریافت کرده است.

وی در تشریح شگرد جاعل گفت: این متهم، بدوا مدارک هویتی افرادی را که به سرقت رفته بود را از سارقان خریداری و سپس آنها را که از کارمندان ادارات آموزش و پرورش و برق و... بوده جعل می کرد.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: متهم تاکنون به 18 فقره ضمانت اخذ وام و آزادی زندانیان و مدارک تحصیلی دانشگاهی و چاپ ایران چک های تقلبی اعتراف کرده است.

این جاعل حرفه ای برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به پرونده تحویل مرجع قضایی شد.