آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۲
ورزش
۴

توقف پرسپولیس در فولادشهر

تنور لیگ داغ تر شد

طلسم هفت ساله پیروز نشدن پرسپولیس در فولادشهر همچنان پابرجا ماند تا تیم برانکو، در مسیر قهرمانی 2 امتیاز سرنوشت ساز را از دست بدهد.

تقابل پرسپولیس و ذوب آهن همه چیز داشت جز گل. هر دو تیم هم برای برد آمده بودند. برنامه اصلی برانکو و منصوریان برای کسب این 3 امتیاز، استفاده از ضربات آزاد بود. توپ های خطرناکی هم روی هر دو دروازه ارسال شد، اما علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری، هر دو برای کلین شیت آمده بودند.

جدی تر ین موقعیت های بازی را اوساگونا، مهاجم نیجریه ای ذوب آهن با ضربات سر خود خلق کرد. یکی از این ضربات را بیرانوند از روی خط دروازه برگشت داد تا ذوب آهن فقط چند میلیمتر با باز کردن دروازه صدرنشین فاصله داشته باشد. پرسپولیس هم موقیعتی هایی داشت، اما نه به اندازه بازی های قبلی.

به این ترتیب علیرضا منصوریان که سه فصل پیش با نفت، پرسپولیس را در مسیر قهرمانی متوقف کرده بود، این بار با ذوب آهن، به نوار 4 برد متوالی قرمزها خاتمه داد تا بزرگترین خدمت را در حق سایر مدعیان کرده باشد. حالا تراکتورسازی، سپاهان و پدیده، می توانند حداقل 2 امتیاز به پرسپولیس صدرنشین نزدیک تر شوند که اگر این اتفاق بیفتد، تنور لیگ برتر در 4 هفته پایانی، با توجه به تقابل های حساس پرسپولیس - سپاهان در تهران و تراکتورسازی - پرسپولیس در تبریز، گرم تر شود. در حال حاضر پرسپولیس 55 امتیاز دارد و اگر می خواهد فارغ از نتایج سایر مدعیان، از عنوان قهرمانی اش دفاع کند، باید 8 امتیاز از 4 بازی باقی مانده اش به دست بیاورد.

شجاع بازی سپاهان را از دست داد

شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس در دقیقه 76 بازی برای کنترل ضد حمله حریف، تکل بلندی روی پای فخرالدینی داشت که با کارت زرد اشکان خورشیدی جریمه شد. شجاع خلیل زاده با دریافت این کارت، دومین جلسه محرومیت انضباطی خود را باید پشت سر بگذارد و به این ترتیب برای بازی هفته بعد مقابل سپاهان غایب است. غیبت او می تواند کار پرسپولیس را در دیدار هفته بعد مقابل دیگر تیم اصفهانی سخت تر کند.