آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۹
جهان
۱۸

دو خط خبر

ایسنا: ریاست جمهوری افغانستان خبر داد، حکومت قطر به دنبال نپذیرفتن فهرست مشارکت کنندگان دولت در نشست بین الافغانی دوحه، این نشست را لغو کرده است.

اسپوتنیک: پس از آنکه پارلمان مصر سه شنبه گذشته با اکثریت آرا به اصلاح قانون اساسی این کشور رای داد، دیروز جمعه همه پرسی درباره این اصلاحات در خارج از مرزهای مصر آغاز شد تا روز یکشنبه ادامه دارد. مهمترین بخش از این اصلاحات به مدت زمان ریاست جمهوری اختصاص دارد. ماده ای که به عبدالفتاح سیسی اجازه می دهد تا سال 2030 بر مسند قدرت بماند.

اسپوتنیک: دادستانی نظامی وابسته به دولت توافق ملی لیبی حکم بازداشت فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را صادر کرد.

رویترز: دیپلمات های سازمان ملل گفته اند که روسیه و امریکا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در لیبی حمایت نمی کنند.

اسپوتنیک: نارندا مودی، نخست وزیر هند در اظهاراتی با اشاره به تهدیدهای پاکستان مدعی شد، هند «مادر بمب های هسته ای» را در اختیار دارد.

رویترز: عمران خان، نخست وزیر پاکستان در بزرگ ترین تغییر کابینه تنها هفت ماه پس از روی کار آمدنش، 10 وزیر جدید معرفی و عبدالحافظ شیخ را به عنوان سرپرست وزارت اقتصاد تعیین کرد تا کشورش را از مسیر ناآرامی اقتصادی خارج کند.

سی ان ان: دیروز جمعه در پی انفجار کوکتل مولوتف و تیراندازی شورشیان در شهر لاندن دری (دری) در ایرلند شمالی، یک خبرنگار زن 29 ساله کشته شد. پلیس محلی این حمله را یک «حادثه تروریستی» دانست.

اسپوتنیک: وزیر خارجه چین دیروز جمعه از حضور نمایندگانی از امریکا و کره شمالی در نشست «کمربند و جاده» خبر داد.

النشره: سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از محاکمه جمعی در بحرین تاکید کرد، این محاکمه با استانداردهای جهانی محاکمه های عادلانه تطابق ندارد.

دیلی بیست: شرکت های امریکایی برای فروش تکنولوژی هسته ای به عربستان با هم رقابت دارند و اقداماتی را برای رسیدن به دیگر کشورها و عقب نماندن از آنها در نظر دارند.