آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۹
اجتماعی
۱۷

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد : کمک 120 میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان

پرویز فتاح با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع سیل در استان های مختلف آماده باش در کمیته امداد در سراسر کشور اعلام کردیم، گفت: 30 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در حادثه سیل در استان های مختلف آسیب دیدند و باید 10 هزار واحد مسکونی احداث شود و 20 هزار واحد نیاز به تعمیرات اساسی دارد و لوازم خانگی شان آسیب دیده است.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: مردم در سراسر میهن اسلامی تا روز گذشته 120 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به ما کمک کردند که 41 میلیارد تومان به صورت نقدی و 79 میلیارد تومان به صورت کالا بوده است.

فتاح با بیان اینکه از پنجم فروردین ماه کمیته امداد برای جمع آوری کمک های مردمی اقدام کرد، گفت: آنچه تاکنون از طریق رسانه های ملی تبلیغ شده و در تیزرها و سایت ها و کانال های مختلف اعلام کرده ایم، مردم در سراسر میهن اسلامی تا روز گذشته 120 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به ما کمک کردند که 41 میلیارد تومان به صورت نقدی و 79 میلیارد تومان به صورت کالا بوده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه همه خانواده های تحت پوشش در کشور بیمه حوادث شدند، اظهار کرد: بیمه در حال ارزیابی است و غرامت بیمه برای همه خانواده ها خواهیم گرفت.

همچنین به استان های آسیب دیده از سیل از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 50 میلیارد تومان سهمیه داده ایم که وام پرداخت کنند، این وام قرض الحسنه، صفر درصد و با حداقل ضامن است و برای غیرمددجویان نیز می تواند پرداخت شود. اینها همه از منابع امدادی و کمک های مردمی است.

رئیس کمیته امداد امام(ره) با اشاره به اینکه شاهد افزایش اعتماد عمومی مردم هستیم خاطرنشان کرد: از این پس کار اصلی ما احداث خانه ها و تعمیرات خانه ها است و این کمک ها می تواند موید ما در تکمیل اقدامات ما در کمیته امداد باشد.

احداث 10 هزار خانه، 600 میلیارد تومان هزینه دارد، همچنین تعمیرات 20 هزار خانه حدود 200 میلیارد تومان و لوازم و اشتغال نیز مجموعا 200 هزار میلیارد تومان هزینه دارد لذا کمک ها می تواند ادامه دار باشد.فتاح با بیان اینکه تا آخرین لحظه و تکمیل تمام تعهدات در خدمت مردم سیل زده خواهیم بود، یادآور شد: تقاضا دارم وام بلاعوض که دولت مدنظر دارد سریع انجام شود.