آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۹
فناوری
۱۳
روی وب

90 درصد روستاهای آذربایجان غربی زیر پوشش اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از بازدید میدانی روستاهای این استان به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات ارتباطی آنها خبر داد.

به گزارش«ایران»، قاسم جلیلی نژاد گفت: در شش ماه گذشته نسبت به بررسی و رسیدگی مشکلات 80 روستای این استان اقدام شده است و با وجود همه مشکلات تصمیم داریم تمام اهداف برنامه ششم توسعه را تا انتهای سال 98 در استان محقق کنیم که در این راستا بیش از 90 درصد روستاهای این استان در سال جاری از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی یادآور شد: اینترنت پرسرعت روستایی در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است. وی افزود: در این طرح سهم استان آذربایجان غربی در دو فاز حدود 2600 روستای بالای 20 خانوار است که تاکنون بیش از 1600 روستا تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد: از این رو اجرای طرح بازدید میدانی از روستاهای این استان برای شناسایی، بررسی و رفع مشکلات روستایی در حوزه ICT در دستورکار قرار گرفت و در شش ماه اخیر نسبت به بررسی و رسیدگی مشکلات ارتباطی 80 روستا و شهر استان اقدام شد.

جلیلی نژاد همچنین عنوان کرد: با توجه به اطلاع نداشتن نمایندگان و مردم روستاها از نحوه استفاده از زیرساخت های فراهم شده، اداره کل ICT آذربایجان غربی با همکاری فرمانداری های استان ها اقدام به برگزاری آموزش دهیاران کرد.

وی با اشاره به کاهش آمار تعداد روستاهای بدون ارتباطات استان آذربایجان غربی به کم تر از یک درصد، افزود: 48 درصد از روستاهای این استان، دارای سرویس کامل یعنی تلفن ثابت، تلفن همراه و پهن باند هستند.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی همچنین از حفظ پایداری شبکه ارتباطی با وجود بارش شدید باران در استان با تمهیدات مدیریت بحران خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته ارتباطات نوروزی با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری، تمهیدات لازم در خصوص افزایش کانال های ارتباطی و اینترنتی در تمام شهرهای استان انجام و ضمن پیش بینی دیزل ژنراتور برای سایت های در معرض خطر سیل، در صورت نیاز پیامک های اطلاع رسانی نیز به مشترکان ارسال شد.