آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
اقتصادی
۴

وزیر آموزش و پرورش: بودجه 98 نیازهای آموزش و پرورش را رفع نمی کند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش بودجه سال جاری ابراز داشت: به رغم این تخصیص ها و افزایش ها و با توجه به بالا رفتن هزینه های عمومی، نباید انتظار داشت همه نیازهای بودجه ای مراکز آموزشی امسال برطرف شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی در دیدار با فرهنگیان شهرستان مرودشت گفت: آموزش و پرورش با انبوهی از مسائل و مشکلات مواجه است و باید به آن در یک فرایند زمانی بلندمدت نگریست. وی خاطرنشان کرد: انبوهی از مسائل و مشکلات در بخش های مختلف وجود دارد که اجازه نمی دهد معلم، مدیر مدرسه و رئیس اداره آن طور که تشخیص می دهد کار را پیش ببرد و در مسیر دلخواه خود حرکت کند.

بطحایی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی آموزش و پروش را در اجرای صحیح سند تحول دانست و تاکید کرد: هدف از تدوین سند تحول بنیادین این است که موانع و مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: امکان ندارد شرایطی فراهم شود که مشکلات ما اعم از فضا و تجهیزات، نیروی انسانی، نظام انگیزشی و پرداخت و برنامه های درسی و تربیتی یکجا حل شود، تحقق این امر نیازمند شناسایی تک تک مشکلات و تلاش برای رفع آنهاست. بطحایی افزود: اگر مدرسه اختیار تصمیم گیری داشته باشد، بسیاری از مسائل آموزشی و پرورشی که با آنها مواجه می شویم برطرف می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس باید روی پای خود بایستند، خاطرنشان کرد: باید به مدرسه با رعایت شرایطی اختیار تصمیم گیری دهیم. یکی از مهم ترین ارکان اجرای این سیاست شایستگی ها و توانمندی های مدیریت مدرسه است.