آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
اقتصادی
۴

وزارت جهاد کشاورزی: نهاده های دام و طیور به اندازه کافی موجود است

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: نهاده های دام و طیور به اندازه کافی تامین شده است و تولیدکنندگان موظفند محصول خود را با قیمت مصوب عرضه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جلسه بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان درخصوص تامین نهاده ها در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. در این جلسه جزئیات مشکلات تولیدکنندگان درخصوص تامین نهاده ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، انواع نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور که با ارز دولتی تامین شده به اندازه کافی در کشور وجود دارد و برنامه ریزی برای تامین و توزیع نهاده ها تا پایان سال در دست اقدام است.

نهاده های دام و طیور که با ارز دولتی وارد کشور شده بین تولیدکنندگان توزیع می شود و تولیدکنندگان موظفند محصول خود را با قیمت مصوب عرضه کنند.

جلسه بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان درخصوص تامین نهاده ها با حضور معاونین توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی و تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی،مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور و مدیران اتحادیه ها و تشکل های مرتبط در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

گفتنی است، بهانه اصلی گران شدن گوشت، تاخیر در پرداخت پول واردات نهاده های دامی بود. اگرچه در سال های قبل هم که مشکل پرداخت وجود نداشت، بارها بازار مرغ و گوشت به دلیل ناهماهنگی دستگاه های مسئول یا وجود نگاه سوداگرانه در دولت ها، دچار التهاب و گرانی می شد. مشکل اینجاست که برخی افراد در دولت فعلی، ادعای توسعه یافته بودن دارند اما به دنبال سوداگری از کالاهای اساسی هستند، امری که در آزادترین اقتصادهای جهان هم وجود ندارد. سوداگری از کالاهای اساسی، یکی از عقب افتاده ترین روش های اقتصادی است که در دولت فعلی طرفداران بسیاری دارد.