آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
اخبار کشور
۱۱

ارز 4200 تومانی تولیدات داخلی را به نابودی می کشاند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: تخصیص ارز 4200 تومانی تولیدات داخلی را به نابودی می کشاند چرا که تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با واردات را نخواهند داشت.

رضا کریمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بهتر است که به دنیال اصلاح نظام بانکی باشیم تا مشکلات تولیدکنندگان تا حد قابل توجهی برطرف شود.

وی بیان کرد: با توجه به این که تولیدکنندگان در حوزه های تولیدی و کشاورزی و صنعتی با ارز 12 هزار تومان اقدام به تولید می کنند و این مسئله سبب ایجاد تفاوت بارزی در واردات و تولیدات داخلی می شود و در سالی که ما به دنبال رونق تولید داخلی هستیم باید این موضوع که تولیدکنندگان به شکل مناسب حمایت شوند را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: تا زمانی که نظام بانکی اصلاح نشود حمایت از تولید با چالش های اساسی رو به رو می شود و رونق تولید در حد شعار باقی می ماند که این موضوع باید به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار واقع شود تا بتوانیم با رفع مشکلات موجود در این زمینه شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری باشیم.

کریمی تصریح کرد: درصدد هستیم با تکیه بر توان داخلی مشکلات و موانع پیش رو را از سر راه برداشته و در تولیدات داخلی به خودکفایی برسیم.

وی بیان کرد: متاسفانه همیشه مدیریت ناکارآمد سبب متحمل شدن خسارات می شود که سهل انگاری در روزهای اخیر نیز نشان دهنده این مسئله بوده و سیل اخیر نمود کامل این امر است.