آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
حوادث
۱۰

کلاهبرداری 8 کیلو طلا از سوی مادر و پسر در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 8 کیلو و 197 گرم طلا خبر داد و گفت: طلا فروش پس از کسب اطمینان دیگر طلافروشان با عنوان قرض، کلاهبرداری کرده و به یکی از کشورهای همسایه متواری شده بود.

سرویس شهرستانها: سرتیپ مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: در پی دریافت شکایت هایی به پلیس آگاهی اصفهان مبنی بر اینکه طلافروشی 8 کیلو و 197 گرم طلا را بدون هیچ مدارکی از دیگر طلافروشان با عنوان همکاری و معاملات کیفی قرض گرفته و متواری شده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این پرونده 38 شاکی دارد که اقدامات قانونی برای کشف محل اختفای او انجام شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی و در بررسی های انجام شده توسط کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری مشخص شد متهم مورد نظر قبل از شکایت شاکیان از کشور خارج و در یکی از کشورهای همسایه است که اقدامات قانونی برای دستگیری او انجام شده است.

وی تصریح کرد: ماموران در مراحل بعدی تحقیقات دریافتند مادر متهم نیز در این کلاهبرداری با او همدست بوده که او را در یکی از شهرک های اطراف شهر اصفهان شناسایی و دستگیر کردند.

معصوم بیگی افزود: مادر متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ذوب کردن طلاها در قالب 30 شمش و در مجموع به وزن 8 کیلو و 197 گرم اعتراف و محل اختفای آنها را اعلام کرد.

وی با اشاره به کشف طلاها ادامه داد: با توجه به اینکه طلافروش ها، طلاها را بدون هیچ مدرکی به این فرد کلاهبردار تحویل داده بودند، طلاهای کشف شده طبق دستور مقام قضائی به صندوق امانات بانک تحویل شد تا پس از اقدامات قانونی به مالکان اصلی بازگردانده شود.