آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۲
جامعه
۱۸

بیمه پایه یک میلیون مددجوی شهری به بیمه سلامت واگذار شد

رئیس کمیته امداد از یکپارچه شدن بیمه درمان تمامی مددجویان امداد خبر داد و گفت: بیمه پایه یک میلیون مددجوی شهرهای بالای 20هزار نفر جمعیت، به سازمان بیمه سلامت ایران واگذار شد.

به گزارش جام جم، پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که رویکرد کمیته امداد نشان دار نکردن مددجویان برای گرفتن خدمات است، افزود: با امضای این تفاهم نامه، بیمه پایه مددجویان شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت منتقل شد.

وی با بیان این که حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهرهای بالای 20 هزار نفر مشمول این طرح می شوند، ادامه داد: هدف از اجرای این تفاهم نامه، ایجاد یکپارچگی در نظام بیمه ای و درمان مددجویان امداد است، زیرا پیش از این مددجویان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، مشمول بیمه سلامت بودند. طبق قانون برنامه پنجم توسعه ما مکلف به تجمیع بیمه ها هستیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به پیگیری های این نهاد و همچنین بیمه سلامت در مجلس شورای اسلامی برای محقق شدن این مساله، تاکید کرد: یکپارچه شدن بیمه مددجویان امداد نتیجه اتفاق نظر و همکاری دولت و مجلس است. به همین منظور در کمیسیون بودجه و در صحن مجلس ردیف بودجه، معادل 475 میلیارد تومان از کمیته امداد برای یک سال به سازمان بیمه سلامت منتقل شده است که این رقم در سال های آینده با ارقام جدید ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت برای صدور دفترچه بیمه مبلغ اندکی هزینه دریافت می کند، اما کمیته امداد تمامی این هزینه ها را تقبل کرده است.