آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۲
حوادث
۱۹
تلنگر

معلم قلابی زندانی آزاد می کرد

معلم قلابی با جعل مدارک کارگزینی با سپردن کفالت، زندانیان را آزاد می کرد. متهم برای آزادی زندانیان از خانواده هایشان پول می گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مرد 40 ساله ای که مدعی بود معلم است نزد یکی از بازپرس های دادسرای ناحیه 34 تهران رفت تا کفالت مرد سارقی را انجام دهد، اما بازپرس با مشاهده مدارک وی متوجه جعلی بودن مدارک شد و آن مرد را بازداشت کرد. در ادامه پرونده ای در این باره در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران تشکیل و تحقیقات زیر نظر دادیار مدرس آغاز شد .

متهم پرونده به دادیار پرونده گفت: در یکی از مدارس شهرستان پاکدشت معلم هستم. چند روز پیش یکی از اقوام که فرزندش زندانی است نزدم آمد و خواست کفالت فرزندش را در دادسرا انجام دهم تا او آزاد شود که قبول کردم، مدارکم واقعی است و خلافی انجام نداده ام.

در تحقیقات بعدی دادیار پرونده برای بررسی ادعای متهم از اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت استعلام کرد که معلوم شد او معلم آنجا نبوده و دروغ گفته و مدارکی که ارائه داده جعلی است. در جریان تحقیقات معلوم شد معلم قلابی از چندی پیش با مراجعه به 21 شعبه در دادسرا های سطح تهران کفالت گذاشته و مقدمات آزادی برخی زندانیان را فراهم کرده است.

متهم به افسر تحقیق گفت: جعل مدارک هویتی و اشتغالم را از دوستم که جاعلی سابقه دار است یادگرفتم و برای خودم مدارک اشتغال به کار و حکم کارگزینی مربوط به یک معلم را جعل کردم. بعداز آن با پرسه زدن مقابل دادسرا های تهران خانواده زندانیانی را که به دنبال کفیل برای ضمانت و آزادی بودند شناسایی می کردم.

وی افزود: با فریب این افراد کفالت ده تا 60 میلیون تومانی برایشان انجام می دادم و در قبال این کار پول می گرفتم.