آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
شهرستان ها
۷

استاندار: بارندگی سیستان و بلوچستان را از بحران خشکسالی نجات داد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی های اخیر در سراسر این استان سبب عبور از بحران جدی خشکسالی چندین ساله منطقه شد.

احمدعلی موهبتی اظهار داشت: در سال های اخیر به دلیل خشکسالی های پی در پی شاهد بروز مشکلات فراوان در سیستان و بلوچستان بودیم به طوری که علاوه بر آسیب جدی به بخش کشاورزی تامین آب آشامیدنی مردم نیز با مشکل جدی روبه رو بود.

وی افزود: شدت خشکسالی در سیستان و بلوچستان به حدی بود که از 721 منبع آبی روستایی این استان 550 منبع کاملا خشک شده بود که این امر آبرسانی سیار به بیش از هزار و 500 روستا را به همراه داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان افوزد: بارش های اخیر در استان اگر چه مشکلاتی را به همراه داشت اما نتایج مطلوب فراوانی را عاید مردم منطقه کرد.

موهبتی تخلیه 95 خانوار روستاهای مهرستان و 316 خانوار روستاهای قصربند برای جلوگیری از خسارات احتمالی، تخریب برخی منازل مسکونی در اطراف رودخانه کاجو و آسیب به زیرساخت های برق، راه و مخابرات را از جمله مشکلات سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان به دلیل رنج های فراوان ناشی از خشکسالی های اخیر حدود 20 ساله با وجود خسارت های متحمل شده از نزول رحمت الهی بسیار خرسند هستند.

وی بیان کرد: بارندگی های اخیر سبب ذخیره سازی منابع آبی خوبی در پشت سدهای سیستان و بلوچستان شد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به بارندگی خوب افغانستان شاهد ورود آب سیلاب غیرقابل کنترل این کشور به منطقه سیستان هستیم به طوری که هم اینک هزار و 200 متر مکعب در ثانیه آب وارد رودخانه هیرمند است.