آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
شهرستان ها
۷

نهاوند صاحب راه آهن می شود

همدان- خبرنگار کیهان: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی احداث راه آهن این شهرستان اردیبهشت ماه امسال با اختصاص یکهزار و 700میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح قطار به نهاوند می رود افزود: سعی شده که قبل از ماه مبارک رمضان آیین کلنگ زنی این طرح آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی 6 طرح بزرگ در نهاوند آغاز شده است گفت: این طرح ها ملی و به لحاظ اقتصادی بسیار مهم است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: کلنگ زنی سد گرین، سه محور ارتباطی، کارخانه تولید شکر به میزان 70 هزار تن در سال، معدن طلا و سردخانه از مهم ترین این طرح ها است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با رونق تولید بارقه های امید در مردم ایجاد می شود و ایجاد طرح های بزرگ به توسعه اشتغال کمک شایانی می کند.

وی مدیریت ستاد بحران استان همدان در سیل را مورد تقدیر دانست و گفت: گاماسیاب نهاوند منشا اصلی رودخانه کرخه به شمار می رود و با وجود اینکه نهاوند بیشترین بارش را در کشور داشت اما مشکل جدی پیش نیامد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته رانش در 22 نقطه را شاهد بودیم و انشعاب برخی روستاها نیز قطع شد که باید تمهیدات لازم پیش بینی شود.

بهرام نیا از اختصاص پنج درصد بودجه ملی به عنوان تنخواه به ستاد بحران استان ها خبر داد و گفت: مجموعه استان باید سهم شهرستان ها را مطالبه کند.