آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
شهرستان ها
۷

سیل دو هزار میلیارد ریال به گالیکش خسارت زد

فرماندار گالیکش در شرق استان گلستان گفت که براساس آخرین برآوردهای انجام شده، سیل و رانش زمین مجموعا مبلغ دو هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف این شهرستان خسارت وارد کرده است.

حسین مایلی افزود: این خسارت ها در بخش های کشاورزی، راه ها، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور آب، آب و فاضلاب روستایی، واحدهای مسکونی و تاسیسات آب، برق و گاز و نیز تاسیسات شهرداری ها است.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت وارده ناشی از سیل و رانش زمین در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با 760 میلیارد ریال، بخش کشاورزی با 540 میلیارد ریال و راه های ارتباطی با 375 میلیارد ریال و کمترین آن مربوط به تاسیسات برق و شهرداری صادق آباد با پنج میلیارد ریال بوده است.

مایلی گفت: برای جلوگیری از حوادث مشابه و کاهش خسارات ناشی از آن می بایست با تخصیص اعتبارات لازم، اقداماتی همچون اجرای طرح های آبخیزداری و نیز دیواره سازی برای جلوگیری از رانش زمین و همچنین لایروبی رودخانه ها در اسرع وقت انجام شود.

وی، تعمیر جاده های ارتباطی و بهسازی و احداث آبروهای آن را از دیگر اقدامات مورد نیاز در گالیکش ذکر کرد و اظهار داشت: درحوزه مسکن نیز بر اثر سیل و رانش زمین دربرخی مناطق 400 واحد مسکونی این شهرستان از 5 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.

مایلی افزود: بر اثر رانش زمین در بخش هایی از پایین دست سد حسین آباد کالپوش، فقط چند ساختمان مسکونی در منطقه دچار آسیب و تعدادی نیز تخلیه شدند که جای نگرانی نیست.