آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
شهرستان ها
۷

خسارت 520 میلیارد تومانی بارندگی ها به استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان گفت: بارندگی روزهای فروردین حدود 520 میلیارد تومان خسارت به ابنیه، راه و تاسیسات زیربنایی و شبکه برق واحد مسکونی و کشاورزی وارد شد.

حجت اله غلامی اظهار داشت: نباید به دلیل شدت سیل در خوزستان، لرستان و مناطقی که در روزهای اخیر در نقاط مختلف اتفاق افتاد از استان خودمان غافل شویم.

وی افزود: بایستی از قبل از روزهای پنجم و ششم فروردین که بارندگی شروع شد اقدامات لازم انجام می شد تا کمترین خسارات به ابنیه و ساختمان ها و سایر زیرساخت ها وارد شود بنابراین از حدود 15 روز قبل که پیش بینی ضمنی هواشناسی شده بود اقدامات اولیه داشتیم.

معاون اول هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل قرار گرفتند و تعطیلات نوروزی آن ها لغو شد و همه مدیران در ارگان خود حضور داشتند و با همه امکانات آماده مقابله بودند.

وی با بیان این که در زمان بروز حادثه امکان جبران خسارت سخت است، افزود: باید برای مقابله آماده شد و بخش عمده ای از سیلاب ها و روان آب ها که به سمت اصفهان سرازیر شده بود قبل از رسیدن به پل ها هدایت شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: 7 هزار و 950 واحد مسکونی در سیل دچار خسارت شدند که بیشترین خسارات در سمیرم، چادگان، فریدونشهر، شرق اصفهان و کوهپایه بوده است.

وی با اشاره به طوفان شرق استان گفت: 800 خودرو به سبب این طوفان آسیب دیدند و حدود 30 کیلومتر شبکه برق استان را دچار مشکل کرد و 430 کیلومتر راه ها به ویژه مسیرهای استانی آسیب دیدند.

غلامی تصریح کرد: در اثر این سیل 500 دستگاه پل ها و ابنیه خسارت دیدند.