آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
شهرستان ها
۷

فرماندار همدان تاکید کرد: خریداری تجهیزات لازم برای مقابله با بحران ها

همدان- خبرنگار کیهان : فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه سیلاب در استان به خوبی مدیریت شد گفت: خرید تجهیزات لازم جهت مقابله با بحران های بعدی اولویت بندی و خریداری شود.

حسین افشاری در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: با همکاری شبانه روزی دستگاه های مختلف سیل در استان به خوبی مدیریت شد و از بروز فاجعه جلوگیری به عمل آمد اما باید هر چه زودتر بستر رودخانه ها و مسیل هایی که طی 50 سال گذشته رها شده، آزادسازی و مسیل ها باز شود.

وی افزود: در شرایط بحرانی یک بیل مکانیکی و یا مینی لودر توانست مانع خسارت چند 10 میلیونی شود از این رو مسئولان شهرستانی نیازهای خود را در این زمینه به فرمانداری مکاتبه کنند تا برای مقابله با بحران ها آمادگی داشته باشند.

فرماندار شهرستان همدان عنوان کرد: خوشبختانه برخی از مسئولان شهرستانی تهدید را به فرصت تبدیل کردند و با هدایت آب به سفره های زیرزمینی از هدر رفت آب جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه نخستین خسارتی که سیل به استان ها می زند آلوده کردن آب آشامیدنی است یادآور شد: موضوع آلودگی آب در استان با توجه به حجم بارندگی ها رخ نداد و این نشان از آمادگی دستگاه های اداری برای مقابله با بحران است.

در ادامه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان افزود: تاکنون 200 میلیون تومان کمک های نقدی و بیش از یک میلیارد تومان کمک های غیرنقدی برای مردم سیل زده توسط مردم نوع دوست همدان جمع آوری شده و بیش از یک هزار چکمه برای مردم سیل زده ارسال شده است.

جلال نانکلی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش ها در استان به چندین روستا نیز کمک رسانی شد و به نظر می رسد باید در سطح شهرستان اقداماتی بر رفع مشکلات انجام گیرد.