آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۳۴۰۰
اقتصاد
۱۰

گذر

صرافی ها در دوبی درهم تحویل دهند، در ایران ریال بگیرند

بانک مرکزی در جدیدترین تصمیم خود برای کنترل نرخ حواله درهم، به صرافان اعلام کرد می توانند درهم در دوبی تحویل داده و ریال آن را در ایران دریافت کنند. به گزارش مهر، بعد از افزایش نرخ حواله درهم در روزهای گذشته که منجر به نوسانات نرخ دلار در بازار ارز شده، اینک بانک مرکزی به منظور مدیریت بازار به صرافان اجازه داده تا درهم را در دوبی تحویل داده و ریال آن را در ایران دریافت کنند. بر این اساس بانک مرکزی با این تصمیم خواهد توانست علاوه بر تامین اسکناس ریال مورد نیاز صرافان در کشور، منابع ارز درهم خود را نیز تقویت کرده و از تاثیر منفی آن بر بازار ارز کم کند.

بازی بازارساز با قیمت دلالان ارزی

به گزارش مهر، اگرچه صبح روز چهارشنبه، 21 فروردین ماه، قیمت دلار آمریکا در صرافی های بانکی 14 هزارو 50 تومان تعیین شد، اما در میانه روز، این قیمت با کاهش 50 تومانی به 14هزار تومان کاهش یافت. البته نرخ تعیین شده صبح امروز هم نسبت به روز گذشته با کاهش 30 تومانی مواجه بود که با احتساب 50 تومان کاهش یافته در فاصله چندساعت آغاز معاملات بازار ارز، درمجموع 80 تومان نسبت به روز گذشته کاهش را به ثبت رسانده است. بر این اساس هم اکنون نرخ هر دلار آمریکا برای خرید 13 هزارو 900 تومان و برای فروش 14 هزار تومان و هر یورو برای خرید 15 هزارو 450 تومان و برای فروش 15 هزار و 550 تومان است.

از ابتدای سال برای تامین کالاهای وارداتی: 420 میلیون یورو در سامانه نیما توزیع شد

بیش از 420 میلیون یورو در سامانه نیما به نرخ متوسط 10 هزار و 800 تومان عرضه و خریداری شده است. به گزارش بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا تاریخ 20/1/1398 در سامانه نیما بیش از 420 میلیون یورو به نرخ متوسط 10 هزار و 800 تومان، توسط صادرکنندگان و بانک مرکزی با هدف تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور عرضه و خریداری شده است. گفتنی است بیش از 50 درصد از عرضه ارز در این مدت برای تامین نیازهای ارزی بخش صنعت کشور صورت گرفته است.