آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۶
صفحه آخر
۱۲

نیمه شعبان، کربلای معلی و 3 میلیون زائر منتظر ظهور

همزمان با سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج)، بیش از سه میلیون نفر از منتظران ظهور در کربلای معلا حضور یافتند و میلاد آن حضرت را گرامی داشتند.

مراسم نیمه شعبان به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی ( عج)، با حضور بیش از سه میلیون زائر در کربلای معلا و در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد. «جمال الدین الشهرستانی» مدیر بخش اطلاع رسانی آستان مقدس امام حسین(ع) ضمن اعلام خبر بالا، افزود که این زائران از مناطق مختلف عراق و کشورهای خارجی به کربلا آمده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود، 200 دستگاه اتوبوس کار عملیات انتقال زائران به کربلا را به عهده داشتند.

همچنین، سرلشگر «قیس المحمداوی» فرمانده عملیات فرات مرکزی اعلام کرد، طرح ویژه حفظ امنیت شرکت کنندگان در زیارت نیمه شعبان در کربلای معلا، با موفقیت اجرا شده است.

المحمداوی از عملیات پیشدستانه و تلاش نیروهای اطلاعاتی در جلوگیری از هر گونه حمله تروریستی خبر داد و گفت، زائران از وضعیت امنیتی خیلی راضی هستند.

هشدار درباره نقشه آمریکا

ائتلاف «الفتح» عراق به رهبری «هادی عامری» اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور، صرفا به خاطر سلایق برخی فراکسیون های سیاسی، تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالامیر تعیبان» نماینده ائتلاف الفتح گفت که فراکسیون ها نباید بر اساس طرح های آمریکا و کشورهای منطقه عمل کنند.

تعیبان گفت که آمریکا و این کشورها در تلاشند از طریق تغییر نخست وزیر، بحران سیاسی جدیدی را در عراق ایجاد کنند.در همین ارتباط، منابع عراقی از تحرکات علیه عبدالمهدی خبر دادند و اعلام کردند که برخی می خواهند عبدالمهدی را برکنار و «حیدر عبادی» را به عنوان نخست وزیر معرفی کنند.

تقویت همکاری با همسایگان

عبدالمهدی در دیدار با روسا و اعضای هیئت های پارلمانی کشورهای همسایه که در نشست بغداد شرکت کرده بودند، تاکید کرد، عراق امروز نقطه تلاقی و ارتباط تمام کشورهای همسایه و برادر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر عراق افزود: ما برای همکاری با همه آماده ایم و در صدد ایجاد شبکه ای از روابط هستیم که امنیت و ثبات منطقه و توسعه اقتصادی همه این کشورها را تقویت کند.