آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۶
اقتصادی
۴

به زودی

طرح تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی به بهره برداری می رسد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از راه اندازی کامل ترین طرح تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمیدرو، خداداد غریب پور با بیان اینکه کارخانه مورد نظر یکی از مجهزترین واحد های تولید آهن اسفنجی است که با مشارکت ایمیدرو و بخش خصوصی ایجاد شده گفت: نخستین تولید آزمایشی این واحد 18 فروردین امسال انجام شده که حدود 9 ماه زودتر از موعد برنامه به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی افزود: طرح فولاد بافت از جمله طرح های استانی فولاد کشور است که به منظور محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت استان کرمان، از سال 1386 در زمینی به مساحت 612 هکتار به ظرفیت 800 هزار تن درسال همانند سایر طرح های هفتگانه استانی عملیات اجرایی آن توسط شرکت ملی ایران آغاز شده بود.

غریب پور گفت: در جهت سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و به منظور تامین مالی و استفاده از توان بخش خصوصی، شرکت گسترش صنایع ماهان و بانک صنعت و معدن و با سهم 80 درصد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با سهم 20درصد در مشارکت برای ادامه عملیات اجرایی تعیین شد و عملیات اجرایی این طرح از سال 1393 با مدیریت بخش خصوصی و نظارت شرکت ملی فولاد ایران پیگیری شد طوری که اکنون شاهد افتتاح رسمی آن در مدت زمان بسیار کمتر از برنامه تعیین شده هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره زیرساخت های این طرح گفت: زیرساخت ها برای راه اندازی احیای مستقیم تامین و آماده است، آب مورد نیاز این طرح از سد چغاخور تامین می شود و تاسیسات لازم برای گاز و برق مورد نیاز احداث و تامین شده و در حال بهره برداری است.

غریب پور گفت: این طرح شامل واحد « احیای 2» به ظرفیت 800 هزار تن، واحد» احیای 2 به ظرفیت 800 هزارتن تولید بریکت گرم در سال و واحد گندله سازی به ظرفیت دو و نیم میلیون تن است که قرارداد لازم با پیمانکاران امضا و تامین مالی این دو واحد نیز صد درصد انجام شده است.

وی افزود: با تکمیل و راه اندازی کامل این طرح ها برای حدود 2000 نفر به طور مستقیم و حدود 10000 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.