آرشیو شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۱
جامعه
۱۳
خبر

رییس شورای عالی استان ها تاکید کرد: فرهنگ ایمنی و بحران، بعد فراموش شده ساختار اجرایی

رییس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه فرهنگ ایمنی و بحران، بعد فراموش شده ساختار اجرایی و مدیریتی کشور است، افزود: باید شوراها در این حوزه وظایف خود را به درستی اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در نطق پیش از دستور خود در شانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور گفت: در ابتدای سال 1398 در حالی که هنوز ساماندهی و اسکان پایدار زلزله زدگان کرمانشاه تمام نشده بود، هیاهوی سیل زدگان استان های مختلف در میهن پیچید و خسارت های انسانی و مادی بر کشور، ملت را در اندوه فرو برد. بخش عمده خسارت های سیل ناشی از بر هم زدن قوانین طبیعی است؛ قوانینی که با تخلفات عمرانی، شهرسازی و قطع جنگل ها بر هم خورده و لازم است پیش از آنکه از وحشت و حجم تخریبی سیل سخن گفته شود، از انحرافات نامساعد مدیریت و آمایش سرزمین صحبت به میان بیاوریم.

او افزود: فرهنگ ایمنی و بحران، بعد فراموش شده ساختار اجرایی و مدیریتی کشور است. با اینکه سیاست های کلی نظام به عنوان پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه در 9 بند در سال 1384 ابلاغ شده است، ولی متاسفانه دستگاه های مختلف ماموریت های مربوط به خود را دقیق و فنی در طول 14 سال انجام نداده اند و این بحران ها ناشی از این بی توجهی به سیاست ها و قوانین است.