آرشیو شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۳۴۰۱
سیاست
۲
روزنه

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا:

به دنبال سود آن چنانی نیستیم

سعید محمد ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در برنامه تلویزیونی درباره ارتباط قرارگاه خاتم با دولت و موضوع تحریم سپاه و ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه قرارگاه خاتم بازوی اقتصادی مهمی است، توضیح داد: برخی حرف ها و منفی سازی در برخی جاها مطرح می شود که همه پروژه ها در دست قرارگاه خاتم است، در حالی که بودجه عمرانی سال 98 رقم 62 هزار میلیارد تومان است که سهم پروژه های قرارگاه خاتم در کل کشور دوهزارو 600 میلیارد تومان است و عددی که به پروژ ه های ما تخصیص یافته عدد زیادی نیست و جا برای بخش خصوصی و سایر فعالان سازندگی هست.

سردار محمد ادامه داد: امروز قرارگاه خاتم 249 پروژه دارد و در این شرایط تحریم و سخت همه پروژه ها فعال است و هیچ پروژه ای دچار تعلل و تاخیر نشده است که تلاش می کنیم روش های نوین تامین منابع مالی با دولت ایجاد کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به این سوال که اگر تحریم ها هدفمندتر روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متمرکز شود، فعالیت قرارگاه چگونه خواهد بود؟ گفت: قبل از اینکه مطرح شود سپاه پاسداران تحریم شده است، قرارگاه خاتم جزء تحریم های آمریکایی ها بود اما ما کارهای خود را به راحتی انجام می دهیم؛ همین اواخر سال 97 چندین پروژه در صنعت نفت و گاز در کشور توسط رئیس جمهور افتتاح شد که همه توسط قرارگاه خاتم در اوج تحریم اجرا شد، اینها پروژه هایی بود که شرکت های خارجی رها کرده بودند اما قرارگاه خاتم با صددرصد مهندسی ایرانی، صددرصد اجرا و راه اندازی ایران و 70 درصد تامین کالای ایرانی توانست کارها را انجام دهد.

وی بیان کرد: اینکه بعضا عنوان می شود قرارگاه از ارتباطات و رانت استفاده می کند، این گونه نیست، ما نظیر بخش خصوصی مالیات می دهیم؛ حتی بخش خصوصی راهکارهایی دارند که در مباحث مالیاتی به آنها فشاری وارد نمی شود اما ما دقیقا طبق قانون عمل می کنیم و مالیات می دهیم و نظیر همه مواردی که بخش خصوصی اجرا می کند، ما هم اجرا می کنیم.

سردار محمد اضافه کرد: قرارگاه خاتم به دنبال سود آن چنانی نیست و شاید یکی از دلایلی که قرارگاه راحت تر کار می کند، این است که چندان اهل محاسبات دقیق سود نیستیم و منافع ملی را اولویت خود می دانیم.