آرشیو شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۳۴۰۱
سیاست
۳

الو شرق 88640260

[email protected] پیامک: 30004699

پیاده رو یا بازار دوم؟ پیاده روهای میدان تجریش با وجود دست فروشان به بازار دوم تبدیل شده است. به علت کم عرض بودن پیاده روها عابران مجبورند از خیابان رفت و آمد کنند. از شهرداری منطقه یک تهران تقاضای رسیدگی داریم.

کیمیا کلانتری

سرکیسه کردن در راه ماندگان: تعمیرکاران سیار خودروهایی که به دلیل نقص فنی در جاده می مانند، در راه ماندگان را نقره داغ می کنند. نبود نظارت باعث سوء استفاده از مسافران می شود. لطفا این پیام را چاپ کنید؛ بلکه از سوی مسئولان چاره اندیشی شود.

عرفان

اتوبوس های مستعمل: اتوبوس های برخی خطوط در تهران مستعمل و از رده خارج شده اند. به عنوان نمونه از بازرسان شرکت واحد تقاضای بازدید از اتوبوس های خط میدان هفتم تیر- بلوار نیکنام را داریم.

علی از تهران

جهاد در راه خدا: سیل ویرانگر خانه های مردم را در آب فرو برد. عده ای به طور خودجوش و جهادگرانه در پی جمع آوری کمک های انسان دوستانه از هم وطنان خیر و نیکوکار هستند. جا دارد از همه افرادی که در راه خداپسندانه خدمت می کنند، قدردانی کنیم.همچنین به برادرانی که در میدان شهدا، ابتدای خیابان پیروزی تهران فعالیت می کنند، خسته نباشید می گویم.

علی اکبر فرقانی

هدف مسئولان مترو چیست؟ قبل از عید نوروز عده ای از خانم هایی که در برخی ایستگاه های مترو به ویژه شهدای هفتم تیر، شهید حقانی و بقیه جاها کار می کردند، به علت نامعلوم تعدیل نیرو شدند و حالا هم افراد جدید جای شان را گرفته اند. دلیل تعدیل نیرو و به کارگیری نیروهای جدید چیست؟

یک خبرنگار اجتماعی

سوءاستفاده! سال گذشته رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه فرمودند: اجرای قانون بازنشستگان راه را برای جوانان می گشاید. اصل قانون، قانون خوبی است؛ اما اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست؛ یعنی اینکه هر بازنشسته ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست. متاسفانه برخی موسسه ها و کارفرماها از این موضوع به نفع خودشان سوءاستفاده و بازنشستگان دعوت به کار را که باید زودتر از اینها بازنشسته می شدند، دوباره دعوت به کار کرده اند. امیدواریم قانون منع به کار گیری بازنشستگان دعوت به کار هرچه سریع تر اجرا شود تا تحصیل کردگان بی کار بیشتر شانس اشتغال داشته باشند.

یک مخاطب

دست اندازهای عمیق! خیابان قیام، منشعب از خیابان هفده شهریور دست اندازهای عمیقی دارد. از مسئولان شهرداری منطقه تقاضای ترمیم دست اندازها را که بی شباهت به گودال نیست، داریم.

حسین صناعتی

درخواست از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چه دلیلی دارد افرادی که به سن بازنشستگی می رسند، اگر 50 ساله نباشند، باید تا 50 سالگی کار کنند؟ وقتی فردی با 30 سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه به سن بازنشستگی می رسد، نباید او را مجبور به ادامه کار کنند. باید قوانین جدید تصویب و اجرا شود تا حق کارگران بیش از این ضایع نشود.

علی از تهران

گرانی و بی توجهی مسئولان: این روزها بلایای طبیعی از جمله سیل ویرانگر باعث شده گرانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به طور کلی به فراموشی سپرده شود. تیم های اقتصادی رئیس جمهوری بهتر است به مشکلات اقتصادی و گرانی و جمعیت هلال احمر که به خوبی عهده دار مسئولیت است، به کمک بقیه نیروها کار امدادرسانی و رسیدگی به سیل زدگان را انجام دهند. هم وطنان گرامی و به ویژه حقوق بگیران قدرت خریدشان کاهش یافته و توانایی اداره زندگی را از دست داده اند. هر سال مبلغ ناچیزی به حقوق کارگران و کارمندان اضافه می شود و از طرفی هم قیمت بسیاری از اجناس چند برابر گران می شود. اگر هدف مسئولان از افزایش حقوق ها بالابردن قدرت خرید آنان است، با چه دلیل و منطقی اجازه افزایش قیمت ها را صادر می کنند؟ اگر هم کسانی خودسرانه به گرانی دامن می زنند، باید به طور جدی، اساسی و قانونی با آنان برخورد کنند. مردم که نباید تاوان بی مسئولیتی برخی مسئولان را بدهند.

یک مخاطب

در حال حاضر ساعات کار مترو (قطار شهری) در اصفهان تا ساعت 9 شب است و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی هم که مردم بیشتر به این وسیله حمل و نقل عمومی سریع و راحت احتیاج دارند، مترو تعطیل است. با توجه به شلوغی خیابان ها به ویژه ساعات آخر شب در مرکز شهر و نیاز مردم و مسافران به مترو برای بازگشت به منازل خود، شایسته است وقت کار مترو را حداقل تا زمان کاهش تردد، ساعت 10:30 یا 11 شب را برای رفاه اهالی و شهروندان اصفهان و حومه قرار دهند.

محمود بلیغیان - اصفهان