آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۴
اقتصاد
۳

نبض اقتصاد

افزایش 10 درصدی حقوق بعلاوه 400 هزار تومان الزامی است

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق مصوبه مجلس تمام کارکنان لشکری، کشوری و بازنشستگان که پنج میلیون نفر هستند، 400 هزار تومان به حقوقشان اضافه می شود، همچنین علاوه بر این مبلغ 10 درصد نیز افزایش حقوق مشترک برای این افراد وجود خواهد داشت.

حاجی بابایی در گفت وگو با تسنیم، با بیان این که مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق ها قانون است و باید اجرایی شود، گفت: هیچ ابهامی نسبت به این مصوبه وجود ندارد، چراکه این میزان افزایش حقوق مصوبه مجلس بوده و به تایید نهایی شورای نگهبان هم رسیده و باید اجرایی شود.

وی با تاکید بر این که دولت به هیچ عنوان نمی تواند مصوبات مجلس را تغییر دهد، ادامه داد: بازنشستگان علاوه بر افزایش حقوق 400 هزار تومانی به علاوه 10 درصد، مشمول همسان سازی حقوق نیز خواهند بود. دولت موظف است از ابتدای فروردین با صدور حکم مصوب مجلس، افزایش حقوق ها را عملیاتی کند.

نماینده همدان در مجلس با اعلام این که نمایندگان مجلس به پای اجرای قانون ایستاده اند و از همه ابزارهای نظارتی برای اجرای عدالت استفاده می کنند، بیان کرد: مجلس قانون را مصوب کرده است و باید نمایندگان در مرحله اجرا از آن حمایت کنند.

افزایش وام خرید مسکن مطرح نیست

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که روش های تامین مالی پس از تصویب در شورای مسکن در شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور مطرح خواهد شد، گفت: در بازنگری سازوکار صندوق پس انداز مسکن بحث افزایش سقف تسهیلات مطرح نیست.

مازیار حسینی به فارس گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات فردی خرید مسکن در کلانشهرها 80 میلیون تومان و زوجین 160 میلیون تومان است، اما در این برهه از زمان فعلا این موضوع در دستور کار نیست. به نظر می رسد در این اوضاع و احوال افزایش سقف تسهیلات راه حل مناسبی برای بالا بودن قدرت خرید مسکن نباشد.

وی با اشاره به این که بازنگری صندوق پس انداز مسکن با همکاری بانک مسکن در حال انجام است و به زودی پس از تهیه و نهایی شدن در جلسه شورای مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی مطرح خواهد شد، گفت: قطعا اگر این جلسات و روش های تامین مالی تهیه و تصویب شود تقدیم شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور خواهد شد.