آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۴
فرهنگ: سینما و ادبیات
۱۰

دنگ

سراج و کامکار همراه با ترانه های زمین

کنسرت «ترانه های زمین» با اجرای حسام الدین سراج و اردشیر کامکار جمعه 13 اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه می رود.

هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، این خبر را منتشر کرده و نوشته که در این اجرا قطعات قدیمی و خاطره انگیز ازجمله تو بی من، بارانه، برگیسویت، سرمست و بی گاه شعر از مولانا، بنماز شام غریبان شعر از حافظ، مرحبا و وه که چه خون شد دل من شعر از سعدی، توسط هنرمندان گروه اجرا می شود. حسام الدین سراج خواننده، اردشیر کامکار سرپرست گروه و نوازنده کمانچه، حسین رضایی نیا نوازنده دف، امیرناصر رنجبر نوازنده کمانچه، صابر سوری نوازنده عود، سعید قربانی نوازنده سنتور، ارژنگ کامکار نوازنده تنبک و بهزاد رواقی نوازنده باغلاما در این کنسرت هنرنمایی می کنند.

آواز معتمدی برای قربانیان تروریسم

محمد معتمدی در گفت وگو با هنرآنلاین گفته است در اولین فرصت در حد توانش برای هم میهنان مظلومی که در حوادث تروریستی به شهادت رسیده اند، اثری خواهد ساخت. این هنرمند که چندی پیش قطعه غم دل را برای جهان پهلوان تختی خوانده، توضیح داد: چندی پیش پستی را در صفحه استاد پرویز پرستویی عزیز در مورد شهدای بی گناه هواپیمای ایرباس دیدم. با دیدن این تصاویر و یادآوری آن حادثه شوم بسیار متاثر شدم. به این فکر می کنم که گرچه طبق فرمایش استاد پرستویی عزیز، مسوولان آن طور که باید و شاید برای این عزیزان و خانواده هایشان کاری نکردند و از بازماندگانشان دلجویی نکردند ولی من نوعی هم به عنوان یک هنرمند در حد وظیفه کاری برای این عزیزان انجام نداده ام.

این خواننده ادامه داد: یک درصد تصور کنید اگر این اتفاق برای یک کشور اروپایی یا خود آمریکا افتاده بود چه فیلم ها و چه موسیقی ها که برایش ساخته نمی شد و چه بناهای یادبودی که برایشان درست نمی کردند. در نتیجه بر آن شدم در اولین فرصت در حد توانم برای هم میهنان مظلومم که شهید شدند اثری بسازم.