آرشیو دو‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۴
ورزش
۱۷

فوتبال اروپا

آمار عالی مهاجمان آژاکس

گلزنی کلاوس یان هونتلار موجب شد آژاکس بازی این هفته خود مقابل خرونینگن در لیگ هلند را با پیروزی پشت سر بگذارد. با این گل، مهاجمان تیم هلندی به یک رکورد عالی در فوتبال این کشور رسیدند. تیم شهر آمستردام که هفته پیش با حذف یوونتوس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده بود، توانست در این هفته رکورد شکنی کند و بهترین آمار گلزنی را در تاریخ هلند به ثبت برساند. به گزارش آس، این تیم در این فصل 156 بار گلزنی کرد. 107 گل در لیگ یک هلند، 17 گل در جام حذفی و 32 گل در لیگ قهرمانان آمار بازیکنان آژاکس است.

هو شدن کوتینیو در نیوکمپ

بارسلونا بازی هفته 32 خود در لالیگا را با نتیجه 2 بر یک مقابل رئال سوسیداد پشت سر گذاشت تا فاصله 9 امتیازی این تیم با تیم دوم جدول همچنان حفظ شود. فیلیپ کوتینیو در این دیدار هنگام ورود به زمین به خاطر حرکتش برابر منچستریونایتد ( پس از گلزنی گوش هایش را گرفت) توسط هواداران بارسلونا هو شد. به گزارش موندو دپورتیوو، ارنستو والورده سرمربی اسپانیایی آبی اناری پوشان در این باره گفت: برخی اتفاق ها سر و صدای زیادی می کنند و اهمیت دارند. با این حال هواداران با کوتینیو هستند و کوتینیو نیز با آنها ست. این قضیه به ما کمک می کند.

انگلیسی ها به دنبال زیاش

حکیم زیاش، ستاره مراکشی و بازی ساز آژاکس مورد توجه باشگاه های بزرگ لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. در همین راستا، روزنامه دیلی میل گزارش داد که منچستریونایتد و منچسترسیتی، زیاش را به دقت زیر نظر دارند و لیورپول و آرسنال هم او را به عنوان یکی از هدف های اصلی خود در فصل نقل و انتقالات انتخاب کرده اند. زیاش در فصل جاری برای آژاکس 19 گل به ثمر رسانده و 20 پاس گل داده است. البته زیاش تا پایان سال 2021 با آژاکس قرارداد دارد، ولی بر اساس بند آزادسازی موجود در قرارداد او اگر تیمی خواهان جذب زیاش باشد می تواند با پرداخت 25 میلیون پوند به باشگاه هلندی او را از این تیم جدا کند.

PSG به دنبال فروش دراکسلر