آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۴
جامعه
۱۸
خبر

پیش دبستانی در مناطق محروم اجباری می شود

معاون آموزش ابتدایی گفت: منابع آموزش و پرورش محدود است و باید دست به انتخاب بزنیم و برای همین روی طرحی کار می کنیم که در مناطق محروم و دوزبانه دو سال پیش دبستانی را اجباری کنیم.

به گزارش مهر، رضوان حکیم زاده افزود: درباره پیش دبستانی بحث های زیادی وجود دارد و برای اجباری شدن آن، همه چالش ها مربوط به تغییر قانون است و ما ترجیح می دهیم اگر قرار باشد قانونی تغییر کند، منطبق با اصول علمی باشد؛ به این معنا که ساختار نظام تحصیلی و دوره ها منطبق با دوره های رشد دانش آموزان باشد. به همین دلیل شاید بهتر این بود که ما از سال پنجم، دانش آموزان را در اختیار می گرفتیم و در سند تحول آموزش و پرورش نیز آغاز آموزش رسمی، پنج سال تمام ذکر شده است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی بحث این است که در آموزش پیش دبستانی، چه چیزی را به دانش آموزان آموزش دهیم. آیا آموزش های کلاس اول را در همان سن شش سال تمام آموزش دهیم یا بخش هایی از آن را در پیش دبستانی؟ هرچند مناسب ترین آموزش ها برای دوره پیش دبستانی، کسب مهارت های اجتماعی برای ورود به مدرسه است. کودک بعد از خانواده، اولین محیطی را که تجربه می کند و به شکل رسمی وارد آن می شود، دنیای مدرسه است و امکان دارد در معرض این آسیب قرار بگیرد که آمادگی لازم برای ورود به مدرسه را نداشته باشد.