آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۷
صفحه آخر
۱۲

جنبش مردمی شیعیان عربستان: آل سعود حامی اسلام نیست /شعله تحرک مردمی خاموش نخواهد شد

کمیته های جنبش مردمی عربستان در بیانیه ای به مناسبت سالگرد تخریب روستای شیعه نشین «المسوره» در شرق عربستان، بر ادامه مقاومت و ایستادگی در مقابل حکومت سعودی تاکید کرده و گفته، آل سعود حامی اسلام نیست، حامی تروریست هاست.

روستای شیعه نشین «المسوره» در شهر العوامیه (شرق عربستان) در سال 1396 سرانجام پس از سه ماه محاصره به طور کامل تخریب شد. حکومت سعودی بهانه این کار را «فرسودگی بافت منطقه» و «لزوم اجرای برنامه دو ساله توسعه» عنوان کرد! جوانان و مردم منطقه اما اعتقاد داشتند از آن جایی که روستای المسوره به محل حضور انقلابیون تبدیل شده و از آن جایی که بافت پیچ در پیچ و تو در تویی داشت که تعقیب و گریز را برای ماموران دشوار می ساخت، حکومت سعودی تصمیم به تخریب کامل آن گرفت. وجود منزل شهید شیخ باقر النمر نیز در این روستا در تبدیل آن به مرکز انقلابیون عربستانی تاثیر بالایی داشت. اکنون همزمان با سالگرد این واقعه، کمیته های مردمی عربستان بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش فارس، گروه موسوم به «لجان الحراک الشعبی» (کمیته های جنبش مردمی) در «شبه جزیره عربی»، حکومت سعودی را «حامی تروریسم» دانست و اعلام کرد: «شعله تحرک مردمی خاموش نخواهد شد.» «الحراک الشعبی» در دومین سالروز تخریب روستای المسوره، این را هم گفت که آل سعود به دروغ خود را حامی اسلام معرفی می کند.

طبق گزارش پایگاه خبری مرآه الجزیره، در این بیانیه آمده: «رژیم سعودی که بر شبه جزیره عربی حکمرانی می کند، خود را حامی اسلام می پندارد، در حالی که با استفاده از حمایت سیاسی جهانی و منابع اقتصادی حاصل از دارایی های مردم، پشتیبان تروریسم و مامن آن است.»

«الحراک الشعبی»، هدف ریاض از تخریب کامل این روستا را که قدمتی 400 ساله داشت و اثر تاریخی محسوب می شد، نه به دلیل فرسوده شدن بافت منطقه بلکه با هدف «ایجاد رعب در دل انقلابیونی» دانست که حاضر به پذیرش سیاست های فرقه گرانه حکومت سعودی نبودند. جوانان مقاومت در منطقه قطیف در این روستا حضور دارند و بر همین اساس رژیم دستور ویرانی آن را صادر کرد.

این گروه در پایان با تاکید بر مقاومت و ایستادگی جوانان و «الحراک الشعبی» اعلام کرد که میدان مبارزه همچنان باز است و شعله جنبش مردمی هرگز خاموش نخواهد شد و رژیم سعودی هر زمان که بخواهد مقاومت مردمی را از بین ببرد با ایستادگی بیشتر مواجه خواهد شد.