کوتاه درباره فیلم «رحمان 1400»
جابه جایی مرزهای اخلاق و ابتذال
بعد از تماشای سه فیلم اخیر منوچهر هادی، کارگردان هشت فیلمه سینمای ایران می توان به جرات گفت که وی قبل از اینکه به سینما به عنوان یک هنر (و یا حداقل یک هنر- صنعت) نگاه کند بخش اعظمی از توانش را صرف آتیه سازی برای خود و زندگی اش گذاشته و اساسا کمترین نگاهی که به سینما دارد از زاویه کارکرد هنری آن است.
«رحمان 1400» در فیلمنامه خودش تا حدی تلاش کرده که یک کمدی اجتماعی با نیشترهایی نسبت به اوضاع و احوال سیاسی جامعه امروز باشد اما در کلیت به ویژه در بخش ساختاری همه مرزهای کمدی و هزل و هجو را در نوردیده و تعاریف جدیدی را از ابتذال کلامی، حرکتی، تصویری و ساختاری در سینمای ایران ارایه داده و مشخصا مرزهای ابتذال و اخلاق در «رحمان 1400» جا به جا شده است.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.