آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۲
هنر و ادبیات
۸
خبرنامه

کارگردان بهرام چوبینه با کارهای تازه می آید

سرخط مهم ترین خبرها

گروه فرهنگی: اجرای سه نمایش به کارگردانی یک کارگردان کهنه کار، اجرای کنسرت به نفع سیل زدگان و یک پیشنهاد به برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب خبرهایی هستند که می خوانیم:

صادقی و 3 نمایش در سال نو

قطب الدین صادقی یکی از قطب های تئاتر کنونی کشور است. نویسنده و کارگردانی که تاکنون چندین نمایش پرطرفدار و موفق را روی صحنه برده و سال ها در زمینه تدریس این هنر فعالیت داشته است. خبر خوب اینکه این چهره هنری کشور قرار است سه نمایش را در سال جدید تقدیم به دوستداران تئاتر کند. او گفته است که قصد دارد سه نمایش را در تماشاخانه «شانو» روی صحنه ببرد. صادقی گفته که اولین نمایش با عنوان «در چشمان زن» نوشته خود اوست که به شیوه ناهنجاری های جامعه امروز ما می پردازد و سرنوشت غم انگیز زنان، تنها را به تصویر می کشد. نمایش دیگری که او قصد اجرایش را دارد، «سکوتت برای کشتنم کافی است» است که به گفته خودش چند سال پیش نوشته شده و به چهار شکل خشونت در جامعه امروز می پردازد. صادقی درباره کار دیگرش هم گفته که نمایش سوم «آیینه آنتیگونه» ترجمه و بازنویسی اثری از یونان باستان است که به شجاعت دختران جوان می پردازد و برای این نمایش با 20 نفر از بازیگران جوان مشغول تمرین است.

افتخاری در کنار سیل زدگان

علیرضا افتخاری و همایون پرنیا در ادامه حضور هنرمندان در مناطق سیل زده قرار است کنسرتی به زبان لری برگزار کنند. درآمد این کنسرت که روز هفت اردیبهشت و ساعت 21 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود به مناطق زلزله زده اهدا خواهد شد. از این دو هنرمند، پیش تر آلبوم «پادشاه فصل ها» منتشر شده است.

پیشنهاد یک طنزنویس به نمایشگاه کتاب

اکبر اکسیر، طنزپرداز مطرح کشورمان گفته است که امیدوارم در کنار جلال و شکوه نمایشگاه، مردم فرهنگ دوست ما با تشکیل غرفه های کمک رسانی و اقدام جمعی به استان های سیل زده کمک کنند تا کتابخانه ها و کتابفروشی هایی که در این سیل ویرانگر از بین رفته اند، احیا شوند.