آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۵
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

شاعر 24 ساله انگلیسی - نیجریه ای حالا یکی از مهم ترین چهره های ادبیات انگلیس است

ملک الشعرای بهار در لندن

حالا می شود به او گفت ملک الشعرای بهار. البته نه این که به شاعر ما یعنی محمدتقی بهار شباهتی داشته باشد، از این رو که توانسته در فصل بهار، عنوان ملک الشعرایی لندن را از آن خود کند.

ترزا لولا را می گوییم؛ شاعر 24 ساله اهل بروملی لندن. این خبر را ایبنا از گزارش گاردین ترجمه کرده و افزوده که این شاعر انگلیسی -نیجریه ای، پس از کیلیب فمی و ممتاز مهری، سومین ملک الشعرای جوانان است. برنده مشترک جایزه بین المللی شعر آفریقایی برونل سال 2018، اولین مجموعه شعر خود

«در جست وجوی تعادل» را در فوریه منتشر کرد. لولا باور دارد که با افزایش موفقیت شاعران جوان و جسور، فروش کتاب های شعر نیز افزایش خواهد یافت. او می گوید: «جوانان زیادی می بینند که شعر بازتابی از تجربیات و تربیت آنهاست. دارند می فهمند که شعر همه جا وجود دارد. امیدوارم افراد جوان متفاوت و زیادی ببینم و به آنها کمک کنم تا شعر را در زندگی شان ببینند». عنوان ملک الشعرای جوانان در سال 2016 توسط موسسه توسعه نویسندگی اسپرید د ورد با هدف ترویج شعر در میان جوانان شکل گرفت. لولا که توسط هیاتی از موسسات هنری انتخاب شده، در چهار منطقه فعالیت خواهد کرد که هدف آنها پرورش شاعران جوان بااستعداد در پایتخت است.