آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۲
فناوری
۱۷
قاب فناوری

یک باغچه آپارتمانی فناورانه

امروزه بیشتر مردم فضای کافی برای کاشت سبزیجات ندارند ولی از آنجا که گرایش به این موضوع در جوامع شهری روز به روز بیشتر می شود، فعالان عرصه فناوری به دنبال ارائه راهکارهایی خاص هستند.

در سال 2006، AeroGarden نخستین باغ آشپزخانه ای جهان طراحی شد و Windowfarms در سال 2011 نیز راهکار دیگری بود که گیاهان روی پنجره رشد می کردند. باغ های دوار OGarden نیز راهکارهای پیشنهادی دیگری بودند ولی طرح Cell One که امسال ارائه شده احتمالا بیشترین موفقیت را کسب خواهد کرد.

Cell One یک وسیله سفیدرنگ بسیار شیک است که می توانید آن را روی کابینت آشپزخانه تان قرار دهید و در سینی های مختلف آن به کاشت گیاهانی متنوع بپردازید. این گیاهان بدون اینکه نیازی به نور خورشید یا خاک داشته باشند در کمترین زمان ممکن رشد می کنند و به همین دلیل هم سبزیجاتی که درنهایت آماده می شود بسیار تمیز هستند. این مجموعه مجهز به سیستم آبیاری و تهویه هوشمند و اتومات است، سنسورهایی متعدد دارد و همچنین یک اپلیکیشن، می تواند Cell One را به صورت دستی کنترل کند. بالاترین سینی این مجموعه مناسب کاشت انواع سبزیجات، بروکلی و خردل است. در سینی وسط هم جو، نخود و عدس قابل کشت است و می توانید بهترین جوانه ها را از طریق آن به دست آورید. پایین ترین سینی را هم می توان به کشت لوبیا سفید اختصاص داد. این مجموعه وزن 6کیلوگرمی دارد و 3لیتر آب در این مجموعه در حال گردش است. بعد از هربار برداشت محصول هم می توانید سینی حاوی بذر را به کمپوست تبدیل کنید. Cell One هم اکنون با یک اپلیکیشن ویژه و کتاب آشپزی Nutrition Assistant با بهای 155دلار در سایت کیک استارتر پیش فروش می شود و قرار است در فوریه 2020 راهی بازار شود.