آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۲
اجتماعی
۲۱

انتقاد از انباشت نیروهایی که به واسطه آشنایان سرکار هستند

قائم مقام وزیر کشور با اظهار تاسف از اینکه نظام اداری ما سال ها محلی از انباشت نیروهایی است که جای دیگری نداشته اند و به واسطه اقوام و آشنایان بر سر کار آمده اند، این امر را فاجعه ای دانست که باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، سید سلمان سامانی در نشستی که دیروز در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد در جمع مدیران جوان اظهار کرد: این کشور روزهای سخت و دوره های مختلفی را گذرانده است و آن افرادی که نقش مدیریتی پیدا کردند توانستند در مسیری که تمدن ایران طی کرده تا به امروز رسیده است، تاثیرگذار باشند. مدیران جوانی که امروز اینجا جمع شدند و این فرصت را داشتند که در فضای جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان یک مدیر انتخاب شوند و طی طریق کنند و تاثیرگذار باشند، این فرصت در اختیارشان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد هستند که کارمند دولت و نهاد حاکمیت هستند حدود دو میلیون و 500 هزار نفر کسانی هستند که در حوزه امور دولتی کار می کنند مدیران و افرادی که فرصت این را دارند که تصمیم های خود را اعمال کنند، منابع انسانی و امکانات به خدمت آنها در بیاید تعداد زیادی نیستند و شما جزو آن گروه هستید.

وی با مخاطب قرار دادن مدیران جوان با بیان اینکه اگر دوست دارید نقشه تاریخی ایفا کنید و حاضرید به خاطر آن مهم ترین سرمایه خود یعنی عمرتان را استفاده کنید روی صندلی درستی نشسته اید، گفت: از مدیران خواهش می کنم که به ته دل خود نگاه کنند و اگر انگیزه و انرژی لازم را در دل خود پیدا می کنند و شعله های آتش در دل آنها گر گرفته است بدانند که مسیر درستی را آمده اند که امیدوارم به همین صورت باشد. قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مدیران جوان با مهم ترین سرمایه خود که عمرشان است ریسک می کنند، گفت: شما مسیر زندگی خود را طراحی کردید و این مسیر و مدیریت در مناصب کشوری مثل یک درس نیست که شما چهار سال پنج سال از عمرتان را بگذارید و از آن بیرون بیایید شما باید زندگی خود را بگذارید، بنابراین دارایی ارزشمندی را در این سرمایه گذاری قرار داده اید. این مساله که متاسفانه نظام اداری ما در سال ها محلی از انباشت نیرو هایی که جای دیگری نداشته اند و به واسطه اقوام و آشنایان بر سر کار آمده اند، یک فاجعه است و باید اصلاح شود.