آرشیو چهار‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
اخبار کشور
۳

از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

2 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در مشهد افتتاح شد

دو هزار واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد در شهرک رسالت مشهد به بهره برداری رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم گفت: این ستاد بیش از 45 هزار طرح در سراسر کشور با سرمایه گذاری 420 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار هزار نفر در دست اجرا دارد.

محمد مخبر افزود: این طرح ها با همکاری مردم اجرا شده که سبب اشتغال و توسعه به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته می شود.

وی اظهار داشت: عمده اعتبارات این طرح ها توسط مردم و با خلاقیت و استعداد آنان شکل گرفته که سبب سرعت در اجرای آنها شده است.

وی با اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اشتغالزایی جوانان گفت: سال گذشته حدود 81 هزار شغل برای جویندگان کار توسط این ستاد ایجاد شد که حدود 40 هزار شغل به صورت مستقیم بوده است.

مخبر افزود: امسال برای جویندگان کار در کشور ایجاد 100 هزار شغل در نظر گرفته شده که حدود 50 هزار شغل به صورت مستقیم خواهد بود.

وی اظهار داشت: اولویت اجرای این طرح ها بیشتر در استان های سیل زده خواهد بود.

مخبر با اشاره به آغاز تحویل 30 هزار بسته لوازم خانگی در استان های درگیر سیل اظهار داشت: این ستاد حدود هشت هزار میلیارد ریال برای مناطق درگیر سیل در کشور هزینه یا تعهد کرده که نزدیک 2 هزار و 500 میلیارد ریال آن کمک بلاعوض شامل لوازم خانگی بوده که توزیع شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: چهار هزار واحد ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد در کشور در حال ساخت است.

سعید جعفری افزود: 29 طرح در حوزه های آموزشی، فرهنگی، آبرسانی و امدادی در شهرهای مشهد، خواف، کلات، داورزن، فریمان و بجستان با هزینه بیش از 227 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.