آرشیو چهار‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
صفحه آخر
۱۲

هشدار وزارت دفاع روسیه: آمریکا پس از ونزوئلا سراغ کوبا و نیکاراگوئه می رود

معاون وزیر دفاع روسیه آمریکا را به دخالت در کشورهای دیگر از طریق جنگ و انقلاب های رنگی متهم کرد و قربانیان بعدی این مداخلات را کوبا و نیکاراگوئه دانست.

آمریکا از طریق سرویس های اطلاعاتی این کشور طی 20 سال اخیر و تحت پوشش انقلاب های رنگی ، در بسیاری از شورش ها و ناآرامی های کشورهای مختلف دست داشته است. این رفتار آمریکا که در تضاد آشکار با شعارهایش مبنی بر حمایت از دموکراسی است، باعث شده تا به حکومتی قانون گریز در سیستم بین الملل تبدیل شود که برای دستیابی به منافع خود، تمام قوانین و منشورها و کنوانسیون های بین المللی را دور زند.

به گزارش فارس، «آلکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه در حاشیه برگزاری «نشست بین المللی امنیتی مسکو» که دیروز با شرکت 111 کشور برگزار شد گفت، نگرانی در باب تروریسم و مناقشات منطقه ای، از جمله معضلات بزرگی است که فضای بین الملل امروز دچار آن است، اما اینک کشورهای مستقل نگرانی عمده تری دارند و آن دخالت قدرت های بزرگ به ویژه آمریکا است که می تواند به از دست رفتن حاکمیت شان منجرشود. وی در توضیح این مسئله، به بحران ونزوئلا اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی ها به آموزش سران و اعضای گروه های افراطی مبادرت می ورزند و به عملیات مختلفی همچون «قطع سراسری برق» برای نیل به اهدافشان دست می زنند. اخیرا مخالفان دولت ونزوئلا که از جانب آمریکا حمایت می شوند، در شبکه برق سراسری ونزوئلا اختلال ایجاد کرده اند.

فومین در ادامه ، تاکید کرد که آمریکا پس از ونزوئلا، در امور داخلی کوبا و نیکاراگوئه نیز دخالت خواهد کرد. جالب است که آمریکا منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می داند و بی توجه به قوانین بین المللی، در امور داخلی کشورهای این منطقه به راحتی دخالت می کند.