آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
شهرستان ها
۷

فرماندار:

کارگاه های راکد همدان باید فعال شوند

همدان- خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه امسال باید عمده برنامه ها با محوریت رونق تولید به سرانجام برسد گفت: کارگاه های راکد باید فعال شوند و آن دسته از کارگاه هایی که فعالیت آنها کاهش یافته ظرفیت آنها به حد اسمی و رسمی ارتقاء یابد.

حسین افشاری در نشست دهیاران شهرستان همدان با بیان اینکه باید استفاده از کالای ایرانی همچنان مورد توجه باشد گفت: رونق تولید یکی از سرفصل های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: باید احیای واحدهای تولیدی و رونق بخشیدن در دستور کار مسئولان قرار گیرد و حتی الامکان از احداث کارخانه هایی که نمی توان پیش بینی سود و زیان آنها را در آینده کرد خودداری کنیم.

فرماندار شهرستان همدان عنوان کرد: عرضه محصولات داخلی می تواند جلوی ورود کالای قاچاق به کشور و استان را بگیرد از این رو با بالا بردن سطح آگاهی مردم و تشویق آنها به خرید کالای ایرانی می توان شاهد رونق تولید در کشور بود.

افشاری خاطرنشان کرد: اگر نماینده ای و یا فرد مسئولی بتواند از منابع ملی و یا سایر منابع، امتیازی را وارد شهرستان کند از طرح او استقبال کرده و بسترهای مناسب را فراهم می کنیم.

فرماندار شهرستان همدان اشاره ای به میزان خسارت سیلاب در شهرستان همدان کرد و گفت: خسارت در برآورد اولیه در شهرستان همدان 241 میلیارد تومان اعلام شده که در بخش منابع طبیعی و قسمت های مختلف کشاورزی 115 میلیارد، در بخش راه و ابنیه فنی 17 میلیارد و مابقی خسارت ها در بخش مسکن تجاری و واحدهای مسکونی گزارش شده است. وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 260 واحد در سیل اخیر دچار آسیب و خسارت شده که خسارت آنها بین 5 تا صد درصد تخریب کامل است. نحوه جبران خسارت ها برابر مصوباتی است که دولت از طریق تسهیلات بانکی ارزان، بلاعوض و غیره به متقاضیان پرداخت می کند.