آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۳
اقتصاد
۱۰

خبر کوتاه

میزان مالیات بر حقوق ابلاغ شد

بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، سقف معافیت مالیاتی حقوق بر اساس قانون مالیات های مستقیم سالانه 33 میلیون تومان است. محمدقاسم پناهی، رییس کل امور مالیاتی کشور با ابلاغ بخشنامه ای میزان معافیت سالانه حقوق و همچنین نرخ مالیات بر درآمد حقوق سال 1398 را اعلام کرد. بر اساس این بخشنامه سقف معافیت مالیاتی سالانه مبلغ 33 میلیون تومان است.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه مازاد بر معافیت مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 10درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر مشمول مالیات 25 درصد و نسبت به مازاد شش برابر 35 درصد است.

ارسال روزانه 500 پیام مجاز است

معاون رگولاتوری اعلام کرد: بر اساس مصوبه 21 شورای عالی فضای مجازی و آیین نامه های مربوط به آنکه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است.

مجید حقی؛ معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود: در مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی، سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه روز 500 پیامک تعیین شده است که اپراتورهای تلفن همراه از امروز آن را اجرایی می کنند.

جزییات مذاکرات امضای چهارمین قرارداد IPC اعلام شد

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، جزییات مذاکرات امضای چهارمین قرارداد IPC را اعلام کرد. کریم زبیدی با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفت از تمایل شرکت ها برای امضای قرارداد IPC استقبال می کند، اظهار کرد: در حال حاضر چند شرکت ایرانی برای مذاکره درباره چند میدان ابراز تمایل کرده اند که در حال مذاکره با این شرکت ها هستیم. وی افزود: با شرکت پرشیا که بخشی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است، برای توسعه میدان یاران شمالی و با شرکت دانا انرژی برای میدان سهراب در حال مذاکره هستیم. همچنین برای توسعه میدان سومار، پیشنهاداتی ارایه شده است. البته همه موارد در مرحله مذاکره است و به قطعیت نرسیده ایم. به گفته مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران شرکت های مذکور اطلاعات مربوط به میادین یاران شمالی و سهراب را مطالعه کرده اند.