آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۳
صفحه آخر
۱۶
در همین حوالی

تولدت مبارک آقای کشاورز

ایرج راد

محمدعلی کشاورز از پیشکسوتان بزرگ تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران است. سال های سال در گروهی که در اداره تئاتر بودم از نزدیک با ایشان آشنایی و افتخار این را داشتم که در کارهای مختلف در کنارشان بازی کنم. استاد کشاورز در کنار کسانی که در اداره هنرهای دراماتیک بودند از پایه گذاران روند جدید تئاتر در ایران هستند. این گروه برنامه هایی را تدارک دیده بود که چهارشنبه شب ها به صورت زنده پخش می شد، در این اجراها محمد علی کشاورز از پایه های ثابت بود و در اغلب آنها حضور داشت.

بسیاری از مردم با تئاتر از طریق برنامه های زنده چهارشنبه شب ها آشنا شدند. بعدها که سالن سنگلج دایر شد و این هنرمندان برنامه های شان را در سنگلج اجرا می کردند مردم به واسطه همین شناخت استقبال خوبی از تئاتر نشان دادند.

علاوه بر تئاتر، محمدعلی کشاورز در سریال های ارزشمند و تاثیرگذاری بازی کرد که بسیاری از آنها جزو سریال های ماندگار ایران هستند. به لحاظ شخصیتی نیز استاد کشاورز انسانی شریف و وارسته و مانند بسیاری از پیشکسوتان بسیار وقت شناس و عاشق تئاتر است. او همواره با دیسیپلین خاصی سر تمرین های تئاتر حاضر می شد؛ ضمن اینکه نسبت به جوانانی که سابقه چندانی در این هنر نداشتند بسیار باحوصله بود و همواره تلاش می کرد از آنها حمایت کند.

متاسفم، چندین سالی است که محمدعلی کشاورز به دلیل بیماری نتوانسته در عرصه هنرهای نمایشی حضور پیدا کند. حضور این هنرمند در جمع ما بسیار مغتنم است و امیدوارم سایه شان بر سر هنرمندان نمایشی مستدام باشد. تولدشان را تبریک می گویم و امیدوارم سال های سال تولدشان را جشن بگیریم. جایگاه ایشان در تاریخ تئاتر ایشان بسیار ویژه است و با آثاری که در این حوزه عرضه کرده همواره پایا و ماندگار خواهد بود.