آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۶
ورزش
۴

پرسپولیس چند امتیاز می خواهد؟

مسیر سخت صعود

یک تساوی مقابل الاهلی عربستان، کفایت می کرد تا پرسپولیس به رده دوم جدول گروه D صعود کند، اما باخت 2 بر یک در ورزشگاه آل مکتوم، تقریبا همه معادلات برانکو را به هم زد.

الاهلی بازی را برد اما برتری محسوسی نسبت به پرسپولیس نداشت.

کافی است آمار را مرور کنیم:

مالکیت 60 به 40 به نفع پرسپولیس، شوت به دروازه 17 به 10 به نفع پرسپولیس، کرنر 7 به 2 به نفع پرسپولیس، پاس 431 به 291 به نفع پرسپولیس، دقت پاس 84 درصد به 76 درصد به نفع پرسپولیس.

در چنین شرایطی و در حالی که علی علیپور و سیامک نعمتی، موقعیت های زیادی را مقابل دروازه الاهلی از دست دادند، تیم عربستانی، دو بار توسط عمر السوما دروازه پرسپولیس را گشود تا گل لحظات پایانی شجاع خلیل زاده فقط شکست را برای قرمزها سبک تر کند.

این بازی اگر با برتری پرسپولیس تمام می شد، تیم برانکو الان با 7 امتیاز در کنار السد در صدر جدول قرار می گرفت. تساوی مقابل الاهلی هم باعث می شد پرسپولیس با پنج امتیاز و تفاضل گل بهتر بالاتر از پاختاکور در رده دوم جدول قرار بگیرد، اما الان که جدول را نگاه می کنیم، پرسپولیس نه صدرنشین است، نه دوم و نه سوم. شکست مقابل الاهلی، پرسپولیس را به قعر جدول فرستاد تا ماموریت دشوار برانکو برای صعود از مرحله گروهی از همین حالا آغاز شود.

پرسپولیس حالا برای صعود بدون اما و اگر، به هر شش امتیاز باقی مانده نیاز دارد. برد مقابل پاختاکور در تاشکند و پیروزی مقابل السد، آب رفته را به جوی قرمزها برمی گرداند.

البته اگر تیم برانکو کمی خوش شانس باشد، حتی با کسب سه امتیاز هم می تواند راهی مرحله حذفی شود. این امکان در شرایطی است که پرسپولیس پاختاکور را در تاشکند شکست بدهد. السد الاهلی را ببرد و در هفته پایانی هم، بازی الاهلی و پاختاکور مساوی شود. در این صورت پرسپولیس با هفت امتیاز و به لطف پیروزی مقابل الاهلی در بازی مستقیم، به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد. البته در هر دو فرضیه، پرسپولیس باید پاختاکور را در ازبکستان شکست بدهد که کار آسانی نیست.