آرشیو چهار‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۶
فرهنگ: سینما و تئاتر
۱۱

ریسک بازسازی در مستند

کارگردان فیلم «مهین» درخصوص ساخت این مستند گفت: حدود سه ساعت تصاویر واقعی از مهین داشتیم و این شخصیت به قدری جذاب است که می شد با همان تصاویر مخاطب را تا پایان حفظ کرد.

آن طور که سینماپرس گزارش داده، محمدحسین حیدری که با فیلم «مهین» در بخش مستند زیر ذره بین سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، گفت: سه سال درگیر ساخت این مستند بودیم تا داستان زندگی اولین قاتل سریالی زن ایرانی آن گونه که ما می خواهیم شکل بگیرد. بسیار در مراحل تولید اذیت شدیم و سه بار تا تعطیلی پروژه پیش رفتیم اما خدا را شکر این کار موفق به پایان رسید.

حدود سه ساعت تصاویر واقعی از مهین داشتیم و این کاراکتر به قدری جذاب است که می شد با همان تصاویر مخاطب را تا پایان حفظ کرد، اما قصد داشتیم از تصاویر بازسازی شده استفاده کنیم، چون بسیاری از رابطه ها و مسائل در تصاویر واقعی مهین وجود نداشت.

این مستندساز با تاکید بر این که بازسازی در مستند به ویژه در برابر شخصیتی مثل مهین ریسک بالایی داشت، اظهار کرد: معمولا بسیار سخت می توان به پرونده های قضایی دست پیدا کرد به خصوص پرونده های اداره آگاهی، چون جزئیات بیشتری از افراد درگیر در این پرونده ها بیان می شود.

او ادامه داد: هنوز ارتباط میان فیلمسازان و سازمان های این چنینی به اندازه ای نیست که بتوان به این پرونده ها دست پیدا کرد، البته نیروی انتظامی و قوه قضاییه مشکلی با ساخت فیلم ما نداشتند.

حیدری با اشاره به مخاطبان مستند «مهین» تصریح کرد: به نظر می رسد به دلیل سوژه فیلم، ایرانی ها ارتباط بهتری با آن برقرار می کنند اما ما به فکر عرضه بین المللی فیلم هم هستیم.

سی وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از 18 تا 26 آوریل 2019 (29 فروردین تا 6 اردیبهشت 1398) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.