آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۶
حوادث
۱۹

کلاهبرداری هکر جوان با هک واتس اپ

مرد جوان که با هک واتس اپ طعمه اش از دوستان و بستگان او 15 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جام جم، فروردین امسال مرد 41 ساله ای با حضور در پلیس فتا با طرح شکایتی عنوان کرد؛ فردی با هک واتس اپم، از دوستان و بستگانم کلاهبرداری کرده است.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند متهم پس از هک واتس اپ مرد جوان با ارسال پیامی به دوستان و آشنایان وی عنوان کرده که نیاز به پول دارد و با دادن شماره کارت از آنها خواسته تا پول به حسابشان واریز کنند. تعدادی از آشنایان مرد جوان اقدام به واریز پول کردند و متهم اقدام به کلاهبرداری 15میلیون تومانی کرده است.

کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی،هکر جوان که بهنام نام دارد را در استان خوزستان شناسایی کردند. به این ترتیب ماموران در عملیات پلیسی موفق به دستگیری بهنام شدند که متهم ابتدا ادعا کرد کارت بانکی برای یکی از دوستانش است و از واریز پول میلیونی اطلاعی ندارد اما در ادامه لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم در اعترافاتش عنوان کرد برای درآمدزایی اقدام به هک واتس اپ طعمه اش کرده و با ارسال پیامی برای دوستان طعمه اش کلاهبرداری 15 میلیون تومانی کرده است.

سرهنگ تورج کاظمی در پایان به شهروندان گفت: در این گونه موارد و هنگام انتقال وجه به حساب دوستان و آشنایان در صورت عدم تطابق هویت مالک حساب، قبل از واریز هرگونه وجه با شخص مورد نظر تماس گرفته و پس از صحت یا سقم اطلاعات دارنده کارت اقدام بعدی انجام پذیرد.