آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۳
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

روایت معمار تحریم های ایران از سرخوردگی ترامپ

خبر اول اینکه، مقام سابق وزارت خارجه امریکا در یادداشتی تصریح کرده دولت ترامپ که پیش بینی می کرده حکومت ایران دچار فروپاشی خواهد شد، از ثبات فعلی حکومت این کشور سرخورده شده است. به گزارش فارس، «ریچارد نفیو» که از او به عنوان یکی از معماران تحریم های هسته ای علیه ایران یاد می شود، دلیل اقدامات عجولانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا علیه ایران را سرخوردگی از ثبات حکومت ایران دانسته است. نفیو که در حال حاضر عضو ارشد «مرکز سیاست های انرژی در جهان» است، در وب سایت این اندیشکده نوشته دولت ترامپ از هنگام خروج از برجام در مه 2018 (اردیبهشت 97)، نشان داده که ناصبور است و تمایل دارد مسائل مربوط به ایران را به سرعت هر چه سریع تر به نقطه بحرانی برساند. نفیو نوشته است: سال 2018، اظهار نظرهای گسترده ای از مقام های ارشد امریکایی با این مضمون شنیده می شد که ایران تنها چند ماه و چند ضربت شدید برای فروپاشی فاصله دارد. اعتراضات و آشفتگی های سیاسی در این کشور ادامه دارند اما هیچ نشانه معقولی از وجود ناآرامی های استثنایی در آن دیده نمی شود. حکومت، از لحاظ سیاسی استحکام معقولی دارد و هیچ نشانه ای از جدایی نیروهای امنیتی از آن دیده نمی شود.

تکذیب خبر اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

دست آخر اینکه، وکیل اسماعیل عبدی خبر اعتصاب غذای موکلش را تکذیب کرد و گفت: تنها اخباری که از سوی خانواده، کانون صنفی معلمان و اینجانب به عنوان وکیل مشارالیه، منتشر شود مورد تایید خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حسین تاج، با اشاره به اینکه 18 ماه از آخرین مرخصی اسماعیل عبدی می گذرد، گفت: در این ایام هم مجددا درخواست هایی در رابطه با حقوق قانونی ایشان تقدیم دادستانی و مسولان شده است . اسماعیل عبدی مدتی پس از اعتراضات فرهنگیان در تیرماه سال 94 بازداشت شد و دوران محکومیت خود را در اوین می گذراند.