آرشیو پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۳
فرهنگی
۵
گزارش

گذر از فقدان بودجه

تئاتر دانشگاهی و آثاری از پنج کشور جهان

«ایران»: دومین نشست رسانه ای جشنواره تئاتر دانشگاهی همانند همه دوره های پیشین با مساله نبود بودجه و توضیحات دبیر در چگونگی غلبه بر این مسائل همراه بود.

امین مختاری دبیر بیست ودومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، دیروز، در نشستی با رسانه ها درباره بخش بین الملل این جشنواره گفت: به لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی برای برگزاری این بخش داشتیم، از این رو با آکادمی و سفارتخانه های مختلف رایزنی هایی را انجام دادیم و توانستیم بخش بین الملل را با کم ترین هزینه برگزار کنیم. شرایطی فراهم شد تا گروه های خارجی با دانشجویان ایرانی کار کنند. دو گروه «جریان» و «مسیح» را داریم که با حضور بچه هایی از کشورهای مختلف به زبان انگلیسی اجرا می شوند. ما دو ورک شاپ نیز پیش از جشنواره داشتیم که با حضور استادان خارجی در کرمان و کاشان برگزار شد و قرار است در ایام جشنواره نیز این کارگاه ها برگزار شوند و خروجی این کارگاه ها که کار مشترک ایران و فرانسه با عنوان «دلقک ها روی صحنه» و دیگری نیز اثر مشترک ایران و ترکیه است، در جشنواره اجرا می شوند. مختاری از آثار کشورهای سوئیس، ترکیه، سریلانکا و دو کار مشترک «ایران و گرجستان» و «ایران و سوئیس» به عنوان دیگر آثار حاضر در بخش بین الملل جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی ایران نام برد.

وی درباره مراسم اختتامیه جشنواره بیست و دوم نیز گفت: این مراسم روز چهاردهم در تالار وحدت برگزار می شود که کارگردان مراسم نیز حسین پوریانی فر است. بخش ویژه این مراسم نیز برگزاری بزرگداشت کامران سپهران و مسعود دلخواه است.

وی درباره برنامه ریزی جشنواره بیست و دوم برای اجرای عمومی آثار برگزیده و حاضر در این دوره، یادآور شد: تلاش مان را می کنیم برای اکثر کارهای جشنواره شرایط اجرای عمومی را فراهم کنیم و از چند تهیه کننده و کمپانی برای انتخاب و حمایت از آثار دعوت کردیم تا در جشنواره حضور داشته باشند.

این فعال تئاتر دانشگاهی درباره نحوه قیمت گذاری بلیت آثار جشنواره، افزود: بلیت آزاد 20 هزار تومان و برای دانشجویان 5 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سینا نصرالهی معاون اجرایی جشنواره نیز افزود: جشنواره بیست و دوم با 57 اثر و با میزبانی 12 سالن طی 14 روز برگزار می شود. در پایان این نشست نیز پوستر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران که توسط سیدمهدی میراحمدی و نیما کریمی طراحی شده است، رونمایی شد.