آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۳
فناوری
۶

ارزیابی سلامت بدن با اسکنر شخصی

اسکنر شخصی سلامت RaDoTech با به جریان انداختن جریان الکتریکی در نقاط مشخصی از بدن، میزان سلامت جسمانی کاربران را در خانه اندازه گیری کرده و نتایج بالینی را از طریق تلفن همراه به کاربر ارسال می کند.

به گزارش «ایران آنلاین»، تصور کنید از خواب بیدار شده و بدون مراجعه به پزشک، سلامت جسمانی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن اندازه گیری کنید. این یک رویا نیست؛ چرا که دستگاه هوشمند RaDoTech در عرض چند دقیقه بدن شما را اسکن کرده و با قرارگیری در 40 نقطه مشخص در بدن، میزان سلامت بدن را رصد می کند.

این سیستم همانند طب سوزنی عمل کرده و با قرارگیری در بخش های مشخص، با ارگان های خاص بدن ارتباط برقرار می کند. به طور مثال با قرارگیری این سیستم در زیر زانو، میزان گلبول های موجود در خون اندازه گیری شده و اطلاعات و داده های ثبت شده از وضعیت و کارکرد گلبول های سفید خون از طریق یک اپلیکیشن به تلفن همراه کاربران با سیستم عامل های iOS، Android ارسال می شود.

در دستورالعملی مشخص، بخش های مختلف و حساس برای قرارگیری این سیستم و ارتباط تک تک بخش ها با ارگان های اصلی بدن مشخص شده است. کاربر با مطالعه این دستورالعمل و قراردادن صحیح این فناوری در نقاط مشخص، میزان سلامت بدن خود را در عرض چند دقیقه اندازه گیری می کند. کاربر نباید نگران اصطلاحات تخصصی در نتایج داده ها باشد؛ چرا که این فناوری با زبان و تصاویری ساده تمامی اصطلاحات را به کاربر آموزش داده و حتی بدون نیاز به پزشک می تواند تمامی اصطلاحات تخصصی را درک کند.

این فناوری یکی از بهترین و کاربردی ترین اسکنرهای سلامت شخصی در دنیا محسوب می شود که به کمک آن کاربران می توانند از گسترش بیماری ها در بدن جلوگیری کنند. این سیستم هوشمند در حال حاضر در سایت ایندی گوگو با قیمتی برابر 249 دلار پیش فروش می شود. پیش بینی می شود این اسکنر شخصی در اکتبر سال 2019 به بازارهای جهانی عرضه شود.